Хърватският държавен оператор на железопътна инфраструктура HZ Infrastruktura съобщи, че е стартирал търг на стойност €620 милиона за реконструкция и разширяване на дългата 83 километра железопътна линия Дуго Село - Новска, предава SeeNews.

Железопътният проект, който е най-големият в историята на страната, е съфинансиран от фондове на Европейския съюз и включва изграждане на втори коловоз, модернизиране на гари и спирки, модернизиране на инфраструктурата и подобряване на безопасността.

България има по-висока гъстота на жп мрежата от страни като Швеция, Испания и Гърция

България има по-висока гъстота на жп мрежата от страни като Швеция, Испания и Гърция

Най-ниската гъстота на железопътната мрежа в ЕС е в Гърция

След като обновените линии бъдат завършени, влаковете ще се движат със средна скорост от 160 км/ч. Плановете на правителството са до 2030 година в страната да бъдат инвестирани над €4 милиарда в модернизирането на железопътния транспорт.

Снимка 695949

Източник: iStock

Хърватия е сред страните в ЕС, инвестиращи най-много в жп линии

27-те членки на ЕС, заедно с Норвегия, Швейцария и Великобритания, са похарчили €1,5 трилиона за пътна инфраструктура през периода от 1995 година до годината на Covid хатдемията - 2020 година, спрямо €930 милиарда за жп инфраструктура.

Има десет държави обаче, сред които и Хърватия, които са изразходили повече средства за железопътни линии спрямо пътища и магистрали. Това са Белгия, Хърватия, Естония, Финландия, Ирландия, Италия, Нидерландия, Словения, Испания и Швейцария.

Хърватия продължава в тази посока и през последните години и според Брюксел се справя доста добре.

След години на "замразяване": Има ли зелена светлина за жп линията, свързваща София и Скопие

След години на "замразяване": Има ли зелена светлина за жп линията, свързваща София и Скопие

Първата фаза от амбициозния проект струва 78 милиона евро