Хърватският държавен оператор на железопътна инфраструктура HZ Infrastruktura съобщи, че е стартирал търг на стойност €620 милиона за реконструкция и разширяване на дългата 83 километра железопътна линия Дуго Село - Новска, предава SeeNews.
Железопътният проект, който е най-големият в историята на страната, е съфинансиран от фондове на Европейския съюз и включва изграждане на втори коловоз, модернизиране на гари и спирки, модернизиране на инфраструктурата и подобряване на безопасността.
След като обновените линии бъдат завършени, влаковете ще се движат със средна скорост от 160 км/ч. Плановете на правителството са до 2030 година в страната да бъдат инвестирани над €4 милиарда в модернизирането на железопътния транспорт.
![Снимка 695949](https://webnews.bg/uploads/images/49/5949/695949/640x.jpg?_=1734425437)
Източник: iStock
Хърватия е сред страните в ЕС, инвестиращи най-много в жп линии
27-те членки на ЕС, заедно с Норвегия, Швейцария и Великобритания, са похарчили €1,5 трилиона за пътна инфраструктура през периода от 1995 година до годината на Covid хатдемията - 2020 година, спрямо €930 милиарда за жп инфраструктура.
Има десет държави обаче, сред които и Хърватия, които са изразходили повече средства за железопътни линии спрямо пътища и магистрали. Това са Белгия, Хърватия, Естония, Финландия, Ирландия, Италия, Нидерландия, Словения, Испания и Швейцария.
Хърватия продължава в тази посока и през последните години и според Брюксел се справя доста добре.