Българските летища увеличават своите такси и това е причина авиосекторът у нас все още да не може да достигне нивата на развитие от преди пандемията. Това обявиха от Ryanair на пресконференция в София. Нискотарифният превозвач призова правителството да се намеси и обеща в замяна инвестиция от 1 млрд. долара през следващите години, която сериозно да разшири присъствието му в нашата страна.
Ако България намали таксите за достъп до летищата, Ryanair ще отговори със своя инвестиционен план, който има потенциала да удвои трафика до 6 млн. пътници, 10 базирани самолета, втора база в България (Бургас) и над 180 нови високоплатени авиационни позиции (до общо 300), посочиха от превозвача.
Търговският директор на Ryanair Джейсън МакГинес посочи, че е в София, за да представи инвестиционния план с хоризонт 2030 г. на българското правителство. По думите му в Европа има конкуренция и все повече държави се ориентират към намаляване на летищните такси. Той даде пример с дестинации в Хърватия, Босна и Херцеговина и Полша: "Растем много бързо, защото таксите са по-конкурентни в сравнение с тези в България".
С усмивка той се обърна към изпълнителния директор на SOF Connect (компанията оператор на Летище София) Хесус Кабайеро, който беше в залата: "Много простата ни молба е: Хесус, моля да намалиш таксите, за да можем да предложим повече пътници!".
Директорът по маршрутното развитие на авиокомпанията Реймънд Келихър посочи, че българското правителство трябва да замрази летищните такси на летище "Васил Левски" дългосрочно и да осигури стимули за растеж. Той засегна и темата "Терминал 3" - според Ryanair разходите по проекта трябва да бъдат сведени до разумно ниво.

Източник: Явор Николов
Планове за лятото
От Ryanair обявиха и лятното си разписание за 2025 г. То е най-богатото до момента - с над 350 полета по 43 маршрута и очаквани 2,9 млн. пътници.

Източник: Явор Николов
Две са новите дестинации - Франкфурт-Хан и Пиза, а популярни маршрути като Катания, Дъблин, Родос и Рим ще бъдат подсилени.
За целта у нас ще има 4 базирани самолета, което Ryanair определят като инвестиция от 400 млн. долара в българската икономика, която подпомага индиректно 2500 работни места.
nsmilitia
на 15.03.2025 в 04:06:58 #2Я у лево. С ирландски *** по-добре човек да си няма работа!!!
n-a-1cT6uzR6
на 14.03.2025 в 23:34:28 #1Една добре балансирана информация, благодаря на автора. В други медии имаше цитирани изказвания на емисарите на Раянеър, които (ако са вярно интерпретирани) граничат с неуважение и малко нахалство. България няма еко такса върху билетите, така че няма какво да отменя, както в Швеция и Унгария. Второ, примерите с Тирана и Сараево, където са дали зелена светлина на Раянеър, а местните превозвачи тепърва започват - са крайно неподходящи. И накрая да припомним, че Раянеър се премести на Терминал 2 при същите преференциални условия, прилагани за другите бюджетни превозвачи от Терминал 1. А сега искат Терминал 3 да бъде построен “икономично”. Така де, за какво й е на бедна държава хубаво летище…