„Крадат фарове от скъпи коли за оранжерии с канабис", четем на първа страница на в. „24 часа"
Крадци отмъкнаха фаровете на 4 джипа, паркирани пред столичната зала “Арена Армеец” в събота вечерта, научи “24 часа” от очевидци. Собствениците на колите посетили тенис турнир и паркирали от двете страни на булеварда. Окрадени са 2 джипа “Фолксваген Туарег” и два “Порше Кайен”.

Когато излезли от залата, шофьорите забелязали, че фаровете липсват. Подали жалби в две полицейски управления, защото платната на булеварда пред “Арена Армеец” попадат в териториите на различни РПУ-та. От МВР не потвърдиха за посегателството над 4-те джипа. По-рано подобни жалби са получавани, но рядко. Според запознати фаровете на 2-та модела автомобили се използвали за оборудване на лаборатории за марихуана. Те осигуряват идеалната пропорция между светлина и топлина за развитието на растенията и са ниско енергоемки. Полицията следяла производителите на канабис по рязкото покачване на сметката за ток. С фаровете от скъпите джипове обаче те не предизвиквали съмнения.

Прочети още от в. „24 часа"

“Такси изяждат парите на влог”, извежда  на първа страница  в. “Стандарт”
Банкови такси изяждат депозитите ни. Докато лихвите по влоговете падат главоломно, парите, които плащаме на трезорите за различни услуги, стават все повече. На фона на ниските лихви от 0,1-0,5 процента годишно начисляването на месечна такса от един лев прави доходът от хиляда лева отрицателен. Или ако сте внесли хилядарка при лихва 0,4%, а таксата е един лев месечно, след година ще платите 12 лв. за обслужване, а ще получите 4 лева доход от влога си. Върху тях ще трябва да платите и 8% данък. Според изчисленията на експерти, за да има печалба от пари на влог, трябва да внесете поне 10 хил. лв.

Прочети още от в. “Стандарт”

“Путин си харесал бодигард за наследник" четем на първа страница на в. “Труд”
Владимир Путин е харесал един от бившите си бодигардове за евентуален свой наследник, ако реши да не се кандидатира за нов президентски мандат през 2018 г., пише в. "Дейли мейл", позовавайки се на руски експерти.

Избраникът е Алексей Дюмин (43 г.), който в момента е зам.-министър на отбраната, а преди броени дни бе назначен за губернатор на Тулска област. След като получи и този пост, започнаха да излизат подробности от биографията на Дюмин.

Кариерата си той започнал като охранител на президента, но бързо се превърнал в нещо като негов адютант. Играл на вратарски пост в отбора по хокей на Путин, който тогава още прохождал в този спорт. Но Дюмин дискретно му помагал да забива голове пред тв камерите, твърди пред "Дейли мейл" политическият блогър Антон Орех.

Прочети още от в. “Труд”

"IKEA купува мебели от български фабрики за 300 млн. лв.", четем на първа страница в. “Капитал Daily”
Шведската IKEA купува от български доставчици продукция за 140 млн. евро годишно. За последните няколко месеца обаче изкупената от България продукция за магазините на веригата е нараснала с около 20 млн. евро. Това стана ясно по време на специална конференция за износа на мебели, организирана от IKEA, Агенцията за малки и средни предприятия и Браншовата камара на дървообработващата и мебелната промишленост в България.Столове, маси, играчки, завивки, чаши са продуктите на десетината местни фабрики.

Прочети още от в “ Капитал Daily”

"Данъчните преференции през 2016 г. ще са над 500 млн. лв.” е  водещo заглавиe на в. “Сега”
Стойността на данъчните преференции, които ще ползват през 2016 г. бизнесът и гражданите, ще надхвърли половин милиард лева. По данни на финансовото министерство сумата, която няма да постъпи в бюджета заради съществуващи облекчения в данъчните закони, ще бъде 568.5 млн. лв.

Това става ясно от прогнозата на МФ за така наречените данъчни разходи, които ще извърши държавата през 2016 г. От 2014 г. изготвянето на анализ за ефекта от данъчните преференции е задължително изискване в закона за публичните финанси, като МФ за пръв път публикува и прогнозни данни за предстоящата година.

В рамките на анализа финансовото министерство е преброило общо 36 данъчни преференции по линия на ДДС, акцизи, корпоративни и подоходни данъци на физическите лица, които ще се ползват през 2016 г. Министерството е успяло да оцени прогнозно стойността на 23 от тях.

Прочети още от статията на в. “Сега”

“Храните поскъпнаха 50 пъти за двайсет години” четем във в. “Монитор”
Храните у нас са поскъпнали 50 пъти за последните двадесет години, а цените на тока, парното и здравните услуги са скочили 120-130 пъти. Това показват данните на националната статистика към декември миналата година в сравнение с декември 1995 г. В същото време средната работна заплата от 2000 г. насам (от когато са наличните данни) се е увеличила едва 4 пъти до около 10 500 лв. годишно.

Заради дефлацията, в която се намира българската икономика през последните две години обаче, скокът в цените на храните и безалкохолните напитки дори е леко притъпен. Най-високата инфлация с натрупване към декември е регистрирана през 2013 г., когато индексът на потребителските цени е стигнал близо 5500.

По-конкретно към декември миналата година цената на хляба се е повишила близо 64 пъти (с 6400%) за последните 20 години. За месото се отчита доста по-скромен скок – едва 36 пъти. Почти същият е процентът и за рибата. За мляко и сирене обаче сега плащаме близо 45 пъти по-скъпо (4460%), отколкото сме давали през 1995 г.

Прочети още от статията на в. “Монитор”

„Стартиращи компании могат да кандидатстват за субсидия до 200 хил. евро", пише в. “Капитал Daily”
Стартиращи компании, които са създадени преди не повече от три години, вече могат да кандидатстват за финансиране на иновативни проекти. Процедурата по оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност", по която ще бъдат разпределени общо 19.6 млн. лв., беше открита на 4 февруари, а предложения се подават до вечерта на 5 май. Финансирането е насочено към всякакви по размер предприятия.

Това е втората подобна схема, открита през новия програмен период. От края на миналата година върви и събиране на проекти за внедряване на иновации на стойност близо 100 млн. лв. Предложения по нея се подават до 4 април.

Прочети още от в “ Капитал Daily”

„Увеличаването на минималната заплата е капан за пазара на труда", пише в. “Сега” - Г-н Данев, депутати от Реформаторския блок предлагат работодателят да може да плаща 100% от социалните и здравните осигуровки на служителите си, като разходите да са данъчно признати. Виждате ли логика в тази идея?

- Не сме го виждали този законопроект, но за мен това е доста необмислен ход по няколко причини. Ако се приеме това предложение, разходите за заплати биха се увеличили с 12.2% за конкретния работодател. Това означава ударно изменение на заплатите, а изменението на работната заплата трябва да следва ръста на производителността на труда. В България едва ли производителността на труда е нараснала с 12.2%, нито БВП е нараснал с толкова. Това ще е поредният проблем за работодателите, които и бездруго имат достатъчно сериозни такива, като например актуалния напоследък данък "уикенд".

Прочети още от в. “Сега”

“Предизвестеният крах на зимния туризъм в България” пише в. „Труд"
С настоящото ръководство на Министерството на околната среда и водите нищо добро не очаква зимния туризъм у нас

По данни на Комитета на регионите на Европейския съюз най-богатите общини в Европа, с под 1% безработица, са алпийските. Тоест тези, които развиват зимен туризъм. За разлика от тях, планинските общини в България, освен че са най-бедните в страната, са най-бедни и в целия ЕС.

С малки изключения безработицата там е над 15%, има нулев ръст на инвестиции, налице е обезлюдяване, а останалите да живеят там са с най-ниски доходи на глава от населението. Въпреки уникалните природни дадености, условия за развитие на зимни спортове, термални извори, самобитна национална кухня и заявени инвеститорски интереси в тези общини нищо не се случва.

Прочети още от в. „Труд"

“Китайци правят части за Volvo и Bentley у нас“, четем във в. “Монитор”
Китайска фирма проучва възможностите за отваряне на завод за авточасти в България, от който да захранва заводите на Volvo и Bentley и други големи автомобилостроители в Европа. Това съобщи за „Монитор” изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции (БАИ) Стамен Янев.

Той поясни, че се очаква инвестицията да бъде за около 100 млн. евро. Плановете на китайците са формалностите около реализацията на проекта да бъдат уредени най-късно до 2 месеца. 

Според шефа на агенцията инвеститорите, от най-голямата комунистическа страна в света се интересуват от възможностите за използване на средства от еврофондовете. За това те първоначално ще регистрират своя фирма в България.

Прочети още от статията на в. “Монитор”

„Димитър Манолов: Пенсионират насила специалисти от АЕЦ и експерти по радиоактивни отпадъци. Може да стане беля!", пише в. „24 часа"
- Г-н Манолов, в последните години все повече се разпростира практиката за стажуване на младите хора. Възможно ли е да бъде създадена социална защита на стажантите? Повечето стажове сега са неплатени.

- В КТ “Подкрепа” работим специално по темата за стажантите и тяхната социална защита, защото в тази част от пазара на труда има прекалено много неща, които не са наред. Първо, на стажантите или въобще не се плаща, или се плащат символични суми. Това на практика е полагане на безплатен труд. Второ, голяма част от тези млади хора вместо да стажуват по специалността си, се занимават с неквалифициран труд, дори само носят кафета на останалите работещи в офиса или предприятието.

Стажуването като материя се нуждае от специална регулация. Още повече че има студенти, които задължително трябва да стажуват, за да се дипломират.

А когато правиш нещо задължително и за сметка на това при неизпълнението му губиш права, не е добре, това е дискриминация. Нашите специални предложения са например стажантите да не могат да получават заплата под минималната, или при сегашните нива на един стажант задълително да се плащат поне 420 лв. заплата.

Прочети още от статията на в. „24 часа"

”30 км за 3 часа или адът до Слънчев бряг", пише в. “Стандарт”

Всяка година, щом започне туристическия сезон, стотици хиляди автомобили поемат към морето. Върволицата не секва до края на септември. Трафикът буквално кипи, а потоците от коли не спират дори и нощем. Особено към най-големия морски курорт Слънчев бряг. Пътят от летището Сарафово до него се превръща в истински ад. Хиляди автомобили задръстват тясното трасе и пълзят със скорост 10-20 км/час. Вместо за 30 минути, колите стигат от летището до курорта поне за 2 часа, понякога и за повече от 3 часа. Всеки, на когото се е налагало да пътува в пика на сезона знае, какво значи "пътен сървайвър".

Ако ви се налага да пътувате през лятото с автомобил от Бургас до Слънчев бряг, трябва да се въоръжите с много нерви, мощен климатик и три часа време. Толкова е необходимо, за да преминете смешните 30 километра от морския град до курорта.

Прочети още от в. “Стандарт”