България е втората държава в Европа след Исландия по брой на източниците на минерална и изворна вода, като към момента основните водоизточници в страната са около 500 на брой. Регистрираните в страната находища пък са 146 броя, но от пълния капацитет в страната се използват само 30%.

Бутилираната вода идва от 15 находища, които имат капацитет от 4185 литра в секунда или по 132 милиарда литра годишно, показва изследване на InfoGraffiti по данни на Европейската федерация на бутилираните води и още на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България.

Любимата ви марка минерална вода скоро може да има ново име

Любимата ви марка минерална вода скоро може да има ново име

Или ето защо е важно да знаете повече за промените в Закона за храните

Изчисленията показват, че страната ни има по-голям брой естествени източници на квадратен километър площ от доста по-големи от нея страни като Италия, Испания, Англия и Франция.

Сред основните находища са Бързия в община Берковица, Водица в община Попово, Банкя, Горна Баня, Княжево около София, Долна баня, Старо Железаре и Хисаря - и двете в община Хисаря, Драгойново в община Първомай, Михалково, Велинград, Девин, Леново в община Асеновград, Шивачево в община Твърдица и Баничан в община Гоце Делчев.

Снимка 374597

"По думите на проф. д-р на геоложките науки Костадин Щерев, страната ни е изключително богата на подземни минерални води. Според него, ако се сумира общият дебит на подземните минерални извори в България, той би могъл да надхвърли количеството на всички бутилирани води в света", се посочва в анализа.

"Кока-Кола" ще продава сръбската марка вода "Роса" в България

"Кока-Кола" ще продава сръбска вода на българския пазар

Цената и разфасовките са същите като на водата "Банкя"

"Общият годишен обем на запасите на минерални води у нас, които могат да бъдат използвани, е над 100 милиона кубични метра, но едва 6% от тези находища са добре проучени", се казва още в него.

По отношение на потреблението у нас се купува предимно бутилирана в страната вода, като делът й за първата половина на 2018 година е над 99%, сочат данните. Сред факторите, важни за избора на потребителите са доверието към марката, вкусът на водата и произхода й.

Идва ли краят на безалкохолните газирани напитки?

Идва ли краят на безалкохолните газирани напитки?

Фактите говорят за сериозен спад при потреблението им за сметка на това на бутилирана вода