Boeing може и да е в положение на свободно падане - с куп инциденти и установени проблеми с качеството, но поне едно нещо в компанията явно лети нагоре: заплатата на изпълнителния директор. Дейв Калхун, който обяви, че ще се оттегли от ръководството на американския самолетостроител, през миналата година е получил голям пакет акции към заплатата си от над милион долара, съобщава CNN.

Така неговото възнаграждение за 2023 г. е достигнало 32,8 млн. долара - 45% ръст спрямо 2022 г. Фактор за това е фактът, че през миналата година цената на акциите на Boeing се вдигна с 37%, а поръчките достигнаха рекорд през декември.

Главният директор и други шефове на Boeing се оттеглят заради кризата с безопасността

Главният директор и други шефове на Boeing се оттеглят заради кризата с безопасността

Акциите на компанията загубиха около една четвърт от стойността си след инцидента

Калхун все пак отказа годишния си бонус от 2,8 млн. долара. Той обеща да се въздържи от него след инцидента от януари, при който Boeing 737 се приземи аварийно с дупка в пътнически салон заради откъснал се детайл от фюзелажа.

Мениджърът, който скоро става на 67, стана изпълнителен директор през януари 2020 г. - по време на друга голяма криза за компанията. Тя беше причинена от новата електроника, внедрена в модела 737 Max - заради нея станаха две катастрофи с общо 346 жертви. После дойде и коронавирусът, който блокира цялата индустрия.

Шефът на Ryanair: На Boeing им "липсава внимание към детайлите" при производството на самолети

Шефът на Ryanair: На Boeing им "липсава внимание към детайлите" при производството на самолети

Какви са проблемите със самолетите, от които се оплака Майкъл О'Лиъри?

Доброто представяне на Калхун, обаче, помогна на Boeing да се стабилизира и ръководството на компанията даже вдигна възрастта за пенсиониране на изпълнителния директор, за да продължи той да бъде начело. При оттеглянето си той трябваше да получи пакет от акции и опции на стойност 45 млн. долара.

Сега, обаче, това вероятно ще бъде ревизирано - след като става все по-ясно, че в търсенето на максимални икономии и възможно най-бърза доставка на самолетите, в Boeing компромисите с качеството са се превърнали в системен проблем.