Промяната остави България без пътища. Това се казва в декларация Българска браншова камара "Пътища".
От организацията заявяват, че повече от една година провеждат срещи, водят преговори, представят анализи и организират протестни действия, за да защитят труда на работещите в сектора и да осигурят на гражданите безопасни условия на пътуване по пътната мрежа на страната.
"Направихме десетки компромиси и отстъпки, за да покажем своята отговорност към държавата и да върнем поддържането на пътната инфраструктура към необходимите нива и работещите в бранша към нормално съществуване", изтъкват от камарата.
Те отправят и редица обвинения срещу управлението на "Промяната":
- Пълна липса на реални действия и тотална неспособност за държавническо поведение
- Прехвърляне на отговорността от Министерски съвет към Народното Събрание, с цел бягство от конституционно вменени задължения и размиване на отговорността за състоянието на строителния бранш
- Безотговорни прийоми и стратегии, целящи провеждане на политически кампании
- Откровено лъжливи обещания за разплащане на законно извършени ремонти и индексация на цените в строителството
- Доклади, написани от некомпетентни междуведомствени работни групи, съставени в основната си част от неверни твърдения, опровергани междувременно от други държавни институции.
- Неприкрито говорене за желанието да бъдат фалирани и унищожени фирмите от пътния сектор, които са изграждани с години и са ключови елементи от икономическия живот в страната
- Неразплащането и нежеланието да се поема отговорност доведе до спиране на работата на всички инфраструктурни обекти. Престъпно е поведението в 21 век българската държава да не съумява да завърши основните си пътни артерии, заради некомпетентни "политици" и зелени рекетьори. Цената на това безхаберие е жестока, защото се измерва в загубени човешки животи.
"Последният епизод от сагата с българските пътища беше едноличното решение на Председателя на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление към Народното Събрание за отмяна на заседанието, което трябваше да се проведе на 21 юли 2022 г. и което трябваше да се произнесе за окончателното разплащане на вече извършени дейности и да приеме измененията в Закона за обществените поръчки, които да позволят индексация на цените в строителството, с цел да се завършат започнати стотици обекти, включително финансирани с европейски средства и да се предпази България от санкции и загуба на милиарди левове, така необходими за инвестиции в инфраструктурата на страната. С това чашата преля!", подчертават от Българска браншова камара "Пътища".
От организацията са категорични, че няма повече да наблюдават "как некомпетентни и безскрупулни лъжци рушат инфраструктурата на държавата и застрашават живота и здравето на хората и икономическото развитие на държавата".
Затова на 26 юли 2022 г. камарата ще проведе пресконференция, на която ще покаже която хронологично и с имена хората, които счита за виновни за сегашното състояние на строителния сектор в страната, и ще запознае обществото с последиците, които очаква да настъпят от действията и бездействията на същите тези хора.
От 27 юли 2022 г. започват безсрочни стачни действия на пътищарите в цялата страна. От браншовата организация посочват, че стачката ще продължи докато в България се намерят държавници, които да предприемат необходимото за нормализиране на отрасъла. Подробности ще бъдат представени на пресконференцията утре.
"Обръщаме се за подкрепа към Камарата на Строителите в България и синдикалните организации в строителството:
Приятели, това не е борба за парите на осем души, както манипулативно и невярно твърди един доказан нарушител на Конституцията! Това е битка за оцеляването на един цял икономически сектор и на стотиците хиляди работещи в него", изтъкват от Българска браншова камара "Пътища".