Български превозвачи имат готовност за протест пред Европейския парламент. Това разкри в ефира на Нова телевизия евродепутатът Ангел Джамбазки.
Той уточни, че освен български превозвачи в организацията на протеста се включват още унгарци, поляци.
"В нашия случай става дума да 120-150 хиляди български семейства, чиито глави на семейства работят това. Усилен труд, трудна работа, но хората си изкарват парите с труда си", коментира Джамбазки.
Средната заплата в този бранш е около 1900-2000 евро, което прави около 4 000 лв. Джамбазки бе категоричен, че тези хора ще емигрират, ако бъде приет пакет "Мобилност".
"Става по-лесно да бъдеш турски тираджия, отколкото полски или български такъв", посочи още той.
Фирмите, които имат много работници, са не повече от 10. Много хора работят това сами със семействата си.
Андрей Новаков - евродепутатът, който се качи на ТИР и видя с очите си какво е ежедневието на един шофьор на камион, увери, че повече от една година се работи по темата.
"Този регламент е по-добър от това, което беше предложено в началото. Това е резултат само от координираните усилия. Премиерът е лично ангажиран. Същото важи и за г-н Московски", изтъкна Новаков.
Джамбазки подчерта, че най-важното за българските превозвачи е да не се приеме регламента за връщането след три седмици. По думите му, целта на това е шофьорът да бъде принуден да пътува и да прави разходи.
Според него това било абсолютно нарушение на правилото за свободно движение в ЕС.
1abv1
на 03.06.2018 в 15:50:34 #5"Колега 1abv1, ами хайде тогава шофьорите да се връщат в България едва когато навършат възраст за пенсия. 20-30 години няма да се прибират да видят семействата си. Заплащането следва да бъде намалено на 100 лв./мес. И, разбира се, никакъв сън, защото това е очеизвадна загуба на време." Хайде да оставим шофьорите да преценят дали им харесва или не. Някъде да виждаш български шофьори да не са против този пакет? Дотук без значение дали са собственици на фирми или обикновенни шофьори, хората са категорично против тези промени, защото много добре знаят, че ще ги удари в доходите. Нека те сами да си преценяват колко да спят. Тяхна си работа. Парите си заслужават. А като се въведе този пакет, няма да могат да ги изкарват. Това е некоректен удар по доходите на шофьорите ни.
House MD
на 03.06.2018 в 12:20:44 #4Колега 1abv1, ами хайде тогава шофьорите да се връщат в България едва когато навършат възраст за пенсия. 20-30 години няма да се прибират да видят семействата си. Заплащането следва да бъде намалено на 100 лв./мес. И, разбира се, никакъв сън, защото това е очеизвадна загуба на време.
1abv1
на 03.06.2018 в 11:33:42 #3"House MD на 03.06.2018 в 11:03:27 #3 Докато се защитава единствено интереса на работодателите, България ще бъде най-бедните държава в ЕС" Абе ти трол ли си, болен ли си.... все сереш едни и същи тъпотии под тази тема. Дори и на децата им е ясно, че тези мерки не се взимат, за да им е на шофьорите добре, а за да се намали конкурентноспособността на източноевропейските превозвачи, като им се увеличават изкуствено разходите. Толкова ли си тъп, че не разбираш, че тези мерки няма да вдигнат приходите на работниците, а ще стане точно обратното - ще ги намалят и ще им отнемат част от работата. А в момента за българските стандарти 3000-4000 лева чист доход е една прекрасна заплата. Ако не знаеш, средната в България е под 1000 лв. Тези шофьори в момента с тези пари могат да си позволят нормален живот. С този пакет, който го пробутват нашите европейски "съюзници" се цели само и единствено защита на западните превозвачи за сметка на източноевропейските. Казано на прост език - за българските шофьори някои далечни курсове ще станат неизгодни, а това си е пряко загуба на работа и доходи.
House MD
на 03.06.2018 в 11:03:27 #2Докато се защитава единствено интереса на работодателите, България ще бъде най-бедните държава в ЕС.
Хирам
на 03.06.2018 в 10:05:28 #1Жалък си ти троле неразумний! Депутатът Джамбазки се бори за Българския интерес, а ти плещиш безсмислици!