Около 28% от потребителите в световен мащаб избират в коя страна да почиват и според популярността на местните храни и напитки.
За поколенията, родени след 1980 г., този фактор е от по-голямо значение, отколкото сред по-възрастните. Това е изводът от проучване на международната компания за събиране и анализ на данни GlobalData, осъществено през третото тримесечие на тази година, пише agro.bg.
Глобализацията, засилването на културните и икономическите връзки между Изтока и Запада, както и бумът на туризма в световен мащаб превръщат интереса към храната и националните кухни във все по-мощен стимул при избора на дестинация за пътуване.
Телевизионните програми, посветени на кулинарията, както и на готвенето, съчетано с пътувания, също влияят върху нарастващата страст към гастрономията. С това се променят и очакванията на хората за това каква трябва да е тяхната почивка, коментират авторите на изследването. Според тях чрез храната чуждестранните туристи опознават по-добре и културата и традициите на страната, която посещават.
Други нови тенденции в туризма, свързани с храната, са възходът на стрийтфуда и градските пазари, уроците по готварство и гастрономическите турове.
Хит напоследък е домашната кухня и готвенето и храненето с местни жители. Съществува дори мобилно приложение EatWith, което предлага на потребителите да се свържат с гостоприемни местни хора, които да посетят в домовете им за обяд или вечеря в над 150 глада по света.
Представителите на туристическия бизнес, които се надяват да привлекат по-младите поколения, трябва да се възползват от възхода на кулинарния туризъм като съчетаят гастрономията с други дейности като уелнес, култура и мода, смятат експертите от GlobalData.