
В Централна и Източна Европа, включително и в България, текстилната сфера е една от движещите сили на икономическия растеж, съобщи prontosofia.com.
"Инвестициите, които са направени още в миналото в текстилния сектор в България, се характеризират с момент на нововъведения и на по-висока реализирана добавена стойност на крайния продукт, в сравнение с тези в Румъния.
Там направените инвестиции се базират на по-ниската себестойност на работната ръка. В България присъстват големи и важни производители - групата „Мирольо" например, но не само тя, които по доста далновиден начин са заложили на технологиите, на инвестициите в изследванията, на новите машини за работа.
Със сигурност ще се стигне до напускане на пазара от страна на по-дребни оператори, но не предвиждаме да се стигне до значителни проблеми.
По-сериозните производители, които са внесли стратегията на дългосрочните инвестиции в страната, не страдат кой знае колко от конкуренцията на азиатските страни", допълни Казини.