В понеделник, 25 септември 2006 година, Хонда обяви, че новите дизелови двигатели на компанията използват уникален метод, който генерира и задържа амоняка с двуслоен катализен конвертор, превръщащ азотния оксид в безвреден азот, съобщи Reuters. Те са толкова чисти, колкото и колите на газолин.
Газолиновите автомобили всъщност бяха измислени от Хонда, за да отговорят на драконовския вносен режим на САЩ. Сега Хонда бяга от конкуренцията в отрасъла, който тя самата създаде, чрез принципно нов в горивно отношение автомобил.
Хонда е водеща фирма на пазара на автомобили с добри екологични показатели още от 1973 г. Моделът, широко известен като Honda Civic, технически звучи (Compound Vortex Controlled Combustion), „контролирано изгаряне чрез комплексно завъртане". През тази година Хонда бяха първите, които поеха доброволен ангажимент и обявиха глобални цели по намаляване на двуокиса за техните продукти и процеси.
На демонстрацията в Япония Хонда показа коли на растително гориво от следващата генерация, ползващи по-компактни и по-мощни горивни клетки. Технологията им позволява на водорода и водата да циркулират вертикално вместо хоризонтално и това прави компонентите с 20% по-малки и с 30% по-леки от предходната версия. С едно зареждане на мотора те могат да изминат 570 км и развиват максимална скорост 100 мили в час
Хонда също така е изобрети хибриден автомобил, който може да работи със смесено етанол -газолин гориво в широк регистър. Тази кола ще се продава в Бразилия, най-големия пазар на автомобили на етанолови горива.
„Погледнато в бъдещето, абсолютната зелена кола ще бъде тази с горивната клетка, но до това време ще са нужни големи вариации на зелени технологии за да се отговори на локалните нужди и доставките на гориво", каза изпълнителният директор на Хонда Такео Фукуи.
Хонда планира да продава на американския пазар новите си дизелови автомобили още през 2009 година, съобщава Reuters. Маркетингът им ще започне с ограничена серия в Япония и САЩ през 2008 година.