България стана единствен представител за Източна Европа на френския производител на специално селектирана порода пилета с характерен жълт цвят - DUC, съобщиха от дружеството.

Компанията планира развитието на бизнеса си с инвестиции в нови ферми и технологии у нас. До момента французите са вложили над 200 000 Euro в нашия пазар и планират до 2012 г. тези стойности да нараснат до 30 000 000 / 40 000 000 Euro.

Ниша за развитието на марката французите откриха в нарастващата консумация на пилешко месо, както и във факта, че все повече потребители имат нужда и търсят пиле, чиито качества се доближават до домашното.

Френският гигант навлезе на регионалния пазар през миналата година с инвестиция в 18 наши ферми, разположени из цяла България, и с планове да се разрасне в Източна Европа. Само за няколко месеца обаче България покри високите стандарти за отглеждане, производство и контрол на специалната френска порода, които съвпадат с тези в ЕС.

Според данни на Министерството на земеделието и горите за 2007 г., производството на пилешко заема 61,2% от пазара и нараства с 5000 тона годишно. До три години се очаква консумацията у нас да нарасне с 1 кг. на глава от населението и да достигне 10 кг.