„Габрово-сърцето на България" е новото мото на града, на фона на новото лого. Те бяха определени чрез интернет гласуване, като по този начин се избра графичният знак и слогана, които ще представят града, съобщават от местната администрация, цитирани от Дарик.

В едномесечния онлайн вот се включиха 1 165 души, които трябваше да избират между три проекта. 60% от всички гласували са посочили за свой фаворит предложението на Антония Томова от Габрово, с което тя е и победител в конкурса.

На второ място с 19% е проектът на Юлия Зайкова от Габрово, третото място е за Ненко Атанасов - „Постер Хаус" ООД с 14% от гласовете. От общия брой на гласувалите 8% са посочили, че не одобряват нито един от предложените варианти.

В надпреварата участваха 26 автора с близо 60 предложения. Със свои идеи освен от Габрово се включиха и автори от София, Велико Търново, Варна, Пловдив, както и един участник от Македония. Получените проекти бяха разгледани от жури с представители на Община Габрово, Консултативния съвет по туризъм, Съюза на българските художници.

Конкурсът за лого и мото на туристическа дестинация Габрово беше обявен в началото на месец март, като част от заложените дейности в програмата за развитие на туризма в общината през 2010 г. Преди да започне да се налага като отличителен знак, премираният проект предстои да бъде патентован.