Очаква се в скоро време Lufthansa и KarstadtQuelle да постигнат единно становище за бъдещето на тяхното съвместно дъщерно предприятие в туризма Thomas Cook и дали евентуална продажба на дела от 50% в Cook влиза в намеренията на Луфтханза..
Все още не е ясно обаче какво ще се случи с принадлежащото на Cook поделение за ваканционни полети Condor. В протичащите от август преговори между KarstadtQuelle и Луфтханза цената е една от най-трудните точки за споразумение. Според анализатори, делът на Луфтханза в Cook без Condor струва около 500 млн. евро.
За Миделхоф, шефът на Карщат, поглъщането няма да е особен финансов проблем. Благодарение на „де-инвестициите" Карщат вече няма дългове. На предстоящото заседание на надзорния съвет на Карщат, Миделхоф може дори да си позволи да разшири финансовите рамки за бъдещи разраствания.
От известно време в лондонското Сити върви слухът, че компанията за евтини пътувания First-Choice се продава на цяло за около 800 млн. евро. Спекулира се, че Cook има голям интерес към въпросната покупка.
Thomas Cook е номер две на британския пазар. First Choice заема четвърто място и все повече иска да се специализира в активни и специални пътувания. Възможно е Миделхоф чрез покупка да се изкачи на номер едно на британския пазар за бюджетни пътувания и да остави зад себе си дъщерната фирма на TUI Thomson-Travel.
За Миделхоф може да се окаже особено важно, че First Choice поддържат авиационен парк с 32 самолета за къси и дълги полети. Те могат да паснат отлично при структурираната по сходен начин самолетна флота на Condor.
Анализаторите обсъждат най-различни възможни варианти. „Ако някой иска да купи конкурента си, защо не?" Но се отбелязва, че след фаза на бум, туристическият пазар във Великобритания е достигнал да обратната точка. „Вече не върви толкова добре. Това показват и резултатите на туроператорите". А в крайна сметка за едно поглъщане решаваща се оказва цената.
Ако цената, която Lufthansa иска, се стори много висока на Миделхоф, е възможно и друго - Lufthansa да задържи Condor и да изплати на Karstadt няколко стотин милиона евро. В крайна сметка Condor държи флота от Airbus A320, която в техническо отношение може веднага да се интегрира в поделението за евтини полети Germanwings.
При това Луфтханза иска да се разраства още по-нататък, а за това й трябват обучени пилоти, които сега са рядкост затова са скъпи. Ако Condor отново се интегрира в концерна, тогава изведнъж предлагането на пилоти ще стане много по-голямо. При това много втори пилоти са летели достатъчно часове, да станат сами капитани. Още повече много работници от Condor ще имат правото да се върнат в концерна на Луфтханза, ако Condor е продаден на трето лице и в Lufthansa има свободни места.