Компаниите, инвестиращи в човешки ресурс, постигат много добри резултати, но очеидно не достатъчно от тях го правят в необходимите мащаби - така можем да обобщим резултатите от изследване на Hewitt Associates, които бяха разпространени от БНР.

Според експертите, компаниите с по-висока ангажираност към служителите постигат по-високата им продуктивност, по-висока удовлетвореност на клиента, по-добри финансови резултати в дългосрочен план.

В конкретни цифри е изчислено че загрижените за персонала компании се радват на 55 процента по-ниски разходи за подбор на персонал, 30 процента по-ниско текучество и 24 процента над средната възвращаемост на капитала.

Същевременно обаче очевидно това не е осъзнато достатъчно ясно от ръководните кадри. Към подобно мнение насочва изключително високият процент служители (42 на сто!), които не вярват в способността на компанията, за която работят, да задържи най-добрите си хора.

Процентът наистина на пръв поглед е по-малък от половината, но става въпрос за отговор на служители - т.е. хора „вътре" в ситуацията, които знаят нагласите на колегите си, както и своите собствени.

Задържането на най-добрия персонал би трябвало да е приоритет за всяко дружество, което означава, че трябва да са налице и необходимите механизми за постигането му. Сигурно мениджмънтът мисли, че разполага с тахива механизми, но очевидно „от кухнята" нещата изглеждат по-различно.

В проучването са се включили над 13 000 български служители, които са били запитани за мнението им за работната среда - ръководство, системи за управление на хора, заплащане и допълнителни придобивки, за баланса работа/личен живот, възможностите за развитие.

Резултатите са били обявени в хотел „Шератон" от Ана Атанасова, ръководител на проекта.