
Очаква се внедрената в офис „Изток" на НАП система за управление на опашките да подобри обслужването на 44 000 столични фирми, 6 550 от които регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност, и да намали времето за чакане, да ограничи конфликтните ситуации и да намали възможностите за корупционните практики.
Системите за обслужване на чакащи клиенти съдържат клиентски терминал, оборудван с уред за издаване на билети; екрани на всяко гише; комбиниран екран, разположен на мястото за изчакване. В създадената зона за клиенти са монтирани устройства, които информират потребителите за предлаганите услуги, за времето за чакане и обслужване, насочват към съответното гише. Заявката на желаната услуга става чрез натискане на съответния бутон, като клиентът получава билет с пореден номер и допълнителна информация за средно време на изчакване, брой чакащи клиенти и др.
Системата извежда и информация за предоставянето на услуги за всяко работно място и дава предупреждение за достигане на критични точки на функционалност, което дава възможност за бърза реакция - отваряне на допълнителни гишета за обслужване, удължаване на работното време и пр.
В проекта на МДААР за внедряване на система за управление на опашките са включени:
20 офиса на Националната агенция за приходите:
- Благоевград
- Видин
- Враца
- Добрич
- Кърджали
- Кюстендил
- Ловеч
- Монтана
- Плевен
- Пловдив
- Разград
- Русе
- Силистра
- Търговище
- Хасково
- Шумен
- София Център
- София Изток
- София Младост
- София Оборище
Във втория етап на проекта ще бъдат включени и офисите на НАП във Велико Търново, Варна, Стара Загора, София Витоша, София Подуене, София Сердика.
7 офиса на Пътна полиция - КАТ:
- Бургас
- Варна
- Плевен
- Пловдив
- Русе
- София
- Стара Загора
12 офиса на дирекция „Документи за самоличност":
- Бургас
- Кюстендил
- Ловеч
- Монтана
- Пазарджик
- Пловдив
- Разград
- Русе
- Силистра
- Сливен
- София
- Търговище