Поръчките за стоки с дълготрайна употреба в САЩ за октомври оставата без промяна (0.0% м./м.) в 216.95 млрд.$ при средни прогнози на пазара за спад с -0.6% м./м. след силният техен ръст през септември с +9.2% м./м. (известна низходяща ревизия от +9.8% м./м. предишна оценка), което беше и най-силният месечен ръст от януари 2010г. насам.

Поръчките за стоки с дълготрайна употреба без тези за транспорта в САЩ за октомври покачват с +1.5% м./м. (при прогнози за спад с -0.7% м./м.) след повишението с +1.7% м./м. през септември месец (известна низходяща ревизия от +2.0% м./м.).

Поръчките за стоки с дълготрайна употреба без тези за отбраната в САЩ за октомври покачват с +0.1% м./м. след ръст с цели +8.5% м./м. през септември месец (известна низходяща ревизия от +9.1% м./м.), като само поръчките свързани с отбраната падат с -7.1% м./м. след силният ръст през септември с +37.5% м./м. (известна низходяща ревизия от +43.7% м./м.).

Поръчките за стоки с дълготрайна употреба без тези за отбраната и въздухоплаването (ключово барометър за бизнес инвестициите) в САЩ за октомври покачиха солидно с +1.7% м./м. (най-солиден месечен ръст от май месец насам), което предполага, че има ново повишение сред американските компании на тяхното доверие в икономиката на САЩ.

Транспортните поръчки в областта на въздухоплаването падат през октомври с -5.8%м./м., а търсенето на моторни превозни средства и част за тях спада с -1.6%м./м. (спад за втори пореден месец). Машинните дълготрайни поръчки за октомври обаче покачват с нови 2.9%м./м. след силния скок с 8.0%м./м. през септември месец.

Тези данни като по-добри от очакваните данни са сигнал, че промишленият сектор вероятно отново започва отскок след известното негово забавяне към средната на настоящата година.

Ако американските потребители, които здраво пазаруваха от началото на т.н. Черен петък през миналата седмица продължат с доброто темпо на харчене, това може да бъде позитивен сигнал за промишлените предприятия. През Q3 на 2012г., потребителското търсене/покупки на стоки с дълготрайна употреба покачи с цели 8.5% след известен спад през предходните три месеца на годината.