След като потребителите осъзнаха значението на думата „кредитна криза", склонността им да правят големи покупки значително намаля. Най-вероятно на това се дължи и значителния спад в продажбите на Ford.

Американската автомобилостроителна група през септември е продала с 21% по-малко МПС по сравнение с данните за същия месец на миналата година. Подобна низходяща тенденция се очакваше, но песимизмът на анализаторите бе надхвърлен с 4%.

Японската Toyota също регистрира значителен спад в продажбите на камиони и като цяло по сравнение с месеца на миналата година през септември продава 4% по-малко. Chrysler са продали с 5% по-малко сравнено по същия начин.

General Motors имат увеличение в продажбите спрямо периода на миналата година в размер на 4%.

Ford се опитва да задържи близо 15% от автомобилния пазар в САЩ, едновременно да се преструктурира и да съкрати разходите. Но продажбите на леки автомобили от компанията са паднали с 39% до 56,000 бройки, а продажбата на камиони и джипове с 9% до 134,000 броя.

Представянето на Ford бе стимулирано и от 62% спад в продажбите за рент-а-кар фирмите. Ford бяха запланували това - да съкратят страничните сделки, които увреждаха имиджа на компанията и носеха много малка печалба.

Продажбите на хита на Ford, пикапите от серия F, са паднали с 20%.

Продажбите на камиони и 4x4 автомобили падат, защото потребителите се ориентират към по-ефективни малки коли и хибриди, за да съкратят сметките за гориво.

Анализатори на BBC оценяват, че американските потребители затягат колани, щом става дума за големи покупки заради кредитните неволи и притесненията на пазара на недвижими имоти.

Това заключение се потвърждава и от спада в продажбите на японски автомобилостроители на американския пазар. Лоша година за автомобилостроенето и продажбите в САЩ.

При Toyota спадът в търсенето на камиони е 5.7% в сравнение с миналата година, леките коли се продават с 3.5% по-малко. При японската корпорация обаче има един момент за отчитане в повече при сравнението с месеца на предходната година, тъй като септември 2006 е най-силният месец септември в историята на корпорацията.

Обаче Nissan и Honda са успели да повишат продажбите си в САЩ съответно с 6.7% и 9.4%.