УНИКА България повиши своя премиен приход за първите 9 месеца на 2012 г. до 79.4 милиона лева. С ръст от 6% УНИКА успя да надделее над негативния пазарен тренд (-1.1%) и запазва 6-тото си място сред застрахователните компании у нас. В периода 1 януари - 30 септември 2012 г. застрахователят реализира печалба в размер на 2.3 млн. лв.

Същевременно комбинираният пазарен дял на УНИКА България към 30.09.2012 г. се е повишил за период от една година с близо половин процент, достигайки 7%.
Докато в сектора на общото застраховане пазара като цяло отбелязва спад от -1.8%, УНИКА АД увеличава приходите си на годишна база през цялата 2012 г., като за периода 01.01. - 30.09.2012 г. записа премии в размер на над 58.6 млн. лв. С този резултат УНИКА поддържа 7-ма позиция в общото застраховане, с пазарен дял в сектора от 6.14%.

Застрахователното дружество отбелязва ръст от 7.7% в брутния премиен приход на годишна база в общото застраховане. След отличните резултати в имущественото застраховане през първото полугодие на 2012 г., ЗК "УНИКА"АД продължава да е с най-висок ръст на пазара и за деветмесечието в този сегмент (+20.5%).
В животозастраховането УНИКА постигна обем на премийните приходи в размер на над 20.7 млн. лв. Така ЗК „УНИКА Живот" реализира 11.3% пазарен дял и запазва 4тото си място сред българските животозастрахователи.

„Удовлетворени сме от постигнатото за деветте месеца на 2012 г. най-вече, защото увеличението в приходите и пазарния ни дял, потвърждават нарастващото доверие от страна на нашите клиенти, които избират продуктите на УНИКА. Това е стимул за нас да продължим да работим в същата посока и да укрепваме водещата си позиция в качеството и продуктовите иновации. За нас като една от най-динамичните и успешно развиващи се застрахователни компании в България, отговорността пред обществото, в което живеем и работим, винаги е била осъзнат стратегически приоритет. Сега, с актуалната ни инициатива ще дарим средства за подпомагане на хора, пострадали при бедствия. В рамките на кампанията предлагаме за първи път и изцяло нови застрахователни опции на клиентите ни." Това заяви Николай Генчев, главен изпълнителен директор на УНИКА АД.

За втора поредна година УНИКА обвързва зимната си застрахователна кампания с благотворителна кауза. На 12-ти ноември т.г. застрахователната компания стартира инициатива под надслов „Бъди отговорен - подай ръка!". В рамките на инициативата УНИКА заделя средства при всяка закупена имуществена застраховка „У Дома и Щастлив" в периода 12.11.2012 - 28.02.2013 г. Общата заделена сума след края на кампанията УНИКА ще дари на Фонда за подпомагане на пострадали при бедствия, аварии и катастрофи на Български Червен кръст. Така сключвайки полицата, всеки клиент изразява съпричастност с кампанията на застрахователя и допринася за това да се помогне на хора, изпаднали в беда.

УНИКА е първата компания в България, която предлага на клиентите си и възможност за застраховане на детско столче за автомобил. Клиентите на УНИКА, с активна застраховка "КАСКО на МПС", сключили своята полица „У Дома и Щастлив" в периода 01.11.2012 - 28.02.2013 получават безплатно и покритие за всички рискове на детско столче, монтирано в застрахования автомобил. Същевременно в периода на кампанията „Бъди отговорен - подай ръка!", до 28.02.2013 г. включително, клиентите могат да сключат комбинираната полица "У Дома & Щастлив" с промоционална отстъпка от тарифата.

УНИКА България

ЗК „УНИКА" АД и ЗК „УНИКА Живот" АД са част от УНИКА Груп Австрия, носител на повече от 150 години традиция и опит в застраховането. УНИКА е една от водещите корпоративни групи в Централна Европа, която с повече от 40 застрахователни компании и около 22 000 служители обслужва 8,1 милиона клиенти с близо 17 милиона полици на 20 регионални пазари.

УНИКА е сред най най-динамично развиващите се застрахователни компании в България за последните три години като уверено изпреварва развитието на българския пазар.