Веселин Тонев, директор "Продукти – животозастраховане" в ЗАД "ДЗИ" - Какво всъщност представлява тази застраховка - "ДЗИ ЖИВОТ+" или по известна като "Тарифа 26" е един от най-важните и популярни продукти в портфейла на ДЗИ. В него се комбинират високата степен на застрахователна защита, от една страна, с възможността за дългосрочно спестяване, от друга. "ДЗИ ЖИВОТ+" е класическа смесена застраховка Живот (Endowment Assurance), при която договорената при сключване на договора, застрахователна сума се изплаща в случай на смърт на застрахования през срока на застраховката или при доживяване края на срока. Застрахователната сума е гарантирана от ДЗИ, като клиентите имат възможност да изберат вариант с постоянна застрахователна сума или вариант с процент на ежегодна индексация (нарастване) на първоначалната застрахователна сума. Продуктът е ориентиран към нуждите на клиентите – към основното покритие на застраховката. Всеки клиент има право да включва избираемо допълнителни застрахователни рискове. Застраховката е с право на участие в печалбата от инвестиции, като ежегодно по всяка действаща полица се разпределя допълнителна доходност (лихва). Застрахователната полица се сключва в лева, щатски долари или евро - застрахователната премия, застрахователната сума и математическият резерв на застраховката са в съответната валута. Високите рискови покрития на застраховката, съчетани с успешни инвестиционни решения, гарантират финансовата стабилност на семейството при неблагоприятни обстоятелства. - За кого е предназначена тя? - Предназначението й е: За хора, които искат да осигурят семейството и близките си, в случай на непредвидено събитие; За хора, които искат да си осигурят допълнителни финансови средства в бъдеще, когато няма да са трудово активни. - Кои са параметрите на продукта? - Те са: - Гарантирана застрахователна сума – постоянна или нарастваща с 5% годишно; - Право на участие в печалбата от инвестиции; - Валута – лева, EUR или USD; - Срок на застраховката – от 5 до 30 години; - Възраст на застрахования – от 16 до 65 години, при максимална възраст 70 години в края на договора; - Застрахователна премия – месечна, годишна или еднократна; - Право на промяна на параметрите по договора, включване на допълнителни покрития, предсрочно прекратяване на договора (откуп), възможност за трансформиране в намалена застрахователна сума, отпускане на заем; - Възможност за разсрочено изплащане на застрахователната сума под формата на периодична рента. - И да посочите, ако обичате, основните покрития. - Те са следните: - Доживяване края на срока на договора; - Трайна загуба на работоспособност от злополука; - Намаление или освобождаване от плащане на премии в случаите на висока степен на загуба на работоспособност; - Смърт; - Смърт от злополука. Застраховката има и допълнителни (избираеми) покрития: - Смърт от злополука; - Медицински разходи при лечение от злополука; - Дневни пари за болничен престой при злополука; - Суми за оперативно лечение на органи и системи при злополука; - Временна загуба на работоспособност при злополука. - За клиентите ви е особено важно да знаят какво предлага "ДЗИ Живот +". - Ето какво: - Гарантиране на финансовата сигурност на семейството при настъпване на неблагоприятно събитие – смърт или нетрудоспособност; - Осигуряване на определена сума за бъдещето на семейството, която е определена при сключване на застрахователния договор; - Спестяване на средства, които клиентите ще получат при доживяване до падежа на застраховката – под формата на еднократно плащане или периодична рента. - И накрая ще ви помоля да споделите мнението си за състоянието на пазара. - В момента животозастрахователният пазар в България е в ранен етап на развитие и това предполага огромен потенциал. Общият премиен приход на глава от населението в България не надвишава 20 евро за година. За сравнение - всеки европейски гражданин отделя средно около 1000 евро на година за застраховка "Живот". Прогнозите за развитие на животозастраховането в България са оптимистични поради нарастването на доходите на населението. Това се доказва с ежегодния ръст на пазара през последните години – 25%-30%. Слабото социално осигуряване, желанието и нуждата на българина да защити семейството си са фактори, които допълнително допринасят за ръста на продажбите на спестовни животозастрахователни продукти. - Какво бихте казали в заключение? - ДЗИ Живот + (Тарифа 26)" е основен продукт, който клиентите добре познават. На практика той е най-важният продукт на животозастрахователния пазар в момента. Чрез него клиентите могат да се възползват от широкия спектър на покритите рискове, насочени към защита на семейството, както и от възможността да получат надеждна инвестиция и финансова стабилност, гарантирани от ДЗИ. Факт е, че трусовете на фондовата борса не оказват ефект върху тези спестявания. Сигурността за спестяванията на клиентите е гарантирана. В случай на смърт, загуба на работоспособност и доживяване края на срока на договора клиентите знаят предварително каква сума ще им бъде изплатена. Въпросите зададе Петър Андасаров