Веселин Тонев:В момента "ДЗИ Живот + (Тарифа 26)" е най-важният продукт на животозастрахователния пазар
Веселин Тонев, директор "Продукти – животозастраховане" в ЗАД "ДЗИ"
- Какво всъщност представлява тази застраховка
- "ДЗИ ЖИВОТ+" или по известна като "Тарифа 26" е един от най-важните и популярни продукти в портфейла на ДЗИ. В него се комбинират високата степен на застрахователна защита, от една страна, с възможността за дългосрочно спестяване, от друга.
"ДЗИ ЖИВОТ+" е класическа смесена застраховка Живот (Endowment Assurance), при която договорената при сключване на договора, застрахователна сума се изплаща в случай на смърт на застрахования през срока на застраховката или при доживяване края на срока.
Застрахователната сума е гарантирана от ДЗИ, като клиентите имат възможност да изберат вариант с постоянна застрахователна сума или вариант с процент на ежегодна индексация (нарастване) на първоначалната застрахователна сума.
Продуктът е ориентиран към нуждите на клиентите – към основното покритие на застраховката. Всеки клиент има право да включва избираемо допълнителни застрахователни рискове.
Застраховката е с право на участие в печалбата от инвестиции, като ежегодно по всяка действаща полица се разпределя допълнителна доходност (лихва).
Застрахователната полица се сключва в лева, щатски долари или евро - застрахователната премия, застрахователната сума и математическият резерв на застраховката са в съответната валута.
Високите рискови покрития на застраховката, съчетани с успешни инвестиционни решения, гарантират финансовата стабилност на семейството при неблагоприятни обстоятелства.
- За кого е предназначена тя?
- Предназначението й е: За хора, които искат да осигурят семейството и близките си, в случай на непредвидено събитие;
За хора, които искат да си осигурят допълнителни финансови средства в бъдеще, когато няма да са трудово активни.
- Кои са параметрите на продукта?
- Те са:
- Гарантирана застрахователна сума – постоянна или нарастваща с 5% годишно;
- Право на участие в печалбата от инвестиции;
- Валута – лева, EUR или USD;
- Срок на застраховката – от 5 до 30 години;
- Възраст на застрахования – от 16 до 65 години, при максимална възраст 70 години в края на договора;
- Застрахователна премия – месечна, годишна или еднократна;
- Право на промяна на параметрите по договора, включване на допълнителни покрития, предсрочно прекратяване на договора (откуп), възможност за трансформиране в намалена застрахователна сума, отпускане на заем;
- Възможност за разсрочено изплащане на застрахователната сума под формата на периодична рента.
- И да посочите, ако обичате, основните покрития.
- Те са следните:
- Доживяване края на срока на договора;
- Трайна загуба на работоспособност от злополука;
- Намаление или освобождаване от плащане на премии в случаите на висока степен на загуба на работоспособност;
- Смърт;
- Смърт от злополука.
Застраховката има и допълнителни (избираеми) покрития:
- Смърт от злополука;
- Медицински разходи при лечение от злополука;
- Дневни пари за болничен престой при злополука;
- Суми за оперативно лечение на органи и системи при злополука;
- Временна загуба на работоспособност при злополука.
- За клиентите ви е особено важно да знаят какво предлага "ДЗИ Живот +".
- Ето какво:
- Гарантиране на финансовата сигурност на семейството при настъпване на неблагоприятно събитие – смърт или нетрудоспособност;
- Осигуряване на определена сума за бъдещето на семейството, която е определена при сключване на застрахователния договор;
- Спестяване на средства, които клиентите ще получат при доживяване до падежа на застраховката – под формата на еднократно плащане или периодична рента.
- И накрая ще ви помоля да споделите мнението си за състоянието на пазара.
- В момента животозастрахователният пазар в България е в ранен етап на развитие и това предполага огромен потенциал. Общият премиен приход на глава от населението в България не надвишава 20 евро за година. За сравнение - всеки европейски гражданин отделя средно около 1000 евро на година за застраховка "Живот".
Прогнозите за развитие на животозастраховането в България са оптимистични поради нарастването на доходите на населението. Това се доказва с ежегодния ръст на пазара през последните години – 25%-30%.
Слабото социално осигуряване, желанието и нуждата на българина да защити семейството си са фактори, които допълнително допринасят за ръста на продажбите на спестовни животозастрахователни продукти.
- Какво бихте казали в заключение?
- ДЗИ Живот + (Тарифа 26)" е основен продукт, който клиентите добре познават. На практика той е най-важният продукт на животозастрахователния пазар в момента.
Чрез него клиентите могат да се възползват от широкия спектър на покритите рискове, насочени към защита на семейството, както и от възможността да получат надеждна инвестиция и финансова стабилност, гарантирани от ДЗИ.
Факт е, че трусовете на фондовата борса не оказват ефект върху тези спестявания. Сигурността за спестяванията на клиентите е гарантирана. В случай на смърт, загуба на работоспособност и доживяване края на срока на договора клиентите знаят предварително каква сума ще им бъде изплатена.
Въпросите зададе Петър Андасаров
Архив
/
Веселин Тонев:В момента "ДЗИ Живот + (Тарифа 26)" е най-важният продукт на животозастрахователния пазар