В България има много почитатели на велосипедния транспорт, но на практика няма условия за неговото практикуване.

Може би не трябва да искаме много, след като държавниците не успяха да оправят пътищата в България.

Велосипедистите се оплакват, че няма условия за тях в София. От Столична община обещаха, че ще изградят на първо време две велосипедни алеи. В други европейски страни този проблем отдавна е решен.

Навсякъде в Брюксел и Виена можете да видите „стоянки" за велосипеди. Хората не се страхуват да карат колела там - за разлика от България заради недобросъвестните водачи на автомобили. Всъщност велосипедите са доста евтино средство за придвижване на къси разстояния предвид „луксозната" цена на бензина.

В Русия велосипедният транспорт  вече е станал толкова популярен, че министърът на вътрешните работи Рашид Нургалиев е предложил регистрация на велосипедите.

Хората, посетили Амстердам шеговито говорят, че велосипедът е част от тялото на холандците и ако сега се рисува герба на Холандия, той ще се състои не от лалета, а от три велосипеда. Колелото дотолкова е навлязло в живота на холандците, че се твърди, че има "велосипедни престъпници" (крадци на велосипеди).

Друга много запалена нация по велосипедите са китайците. Правителството там взима крути мерки, за да запази въздуха в Пекин чист заради Олимпиадата. Освен че забраниха да произвеждат за месец на чуждите компании, които имат тежки производства в близост до столицата, китайците имат и друго намерение - да ограничат движението на автомобили, които да бъдат заменени от велосипеди. В Пекин по непотвърдена информация има над 8 милиона велосипеди. Китай е един от най-големите производители на екологичното превозно средство.

Наскоро министерството на външните работи у нас си закупи служебни велосипеди и го обяви публично. Независимо, че това е опит за реклама, не можем да не признаем, че това е положителен пример, който идва от държавата.