В края на тази седмица Muscle Car City на Рик Труърги, която е една от най-големите колекции на мускулести американски автомобили в света, ще продаде на търг колекцията си от над 200 возила. Причината е, че вчера музеят затвори врати завинаги, предаде AutoBlog.
Болшинството от возилата в колекцията са произведени от GM, което превръща колекцията в Мека за феновете на златната ера на детройтския производител, която Muscle Car City рекламира като комбинирана мощност от 65 хил. конски сили.
Неговият основател Рик Треуърги е направил богатството си в бизнеса с търговски недвижими имоти. Като хоби, той започва да събира колекция от мускулести коли, като във времето тя се превръща в сбор от най-редките варианти на съответните модели.
А когато такива не са били налични непосредствено, Труърги е купувал заместители, докато търси из САЩ най-редките версии. Освен изложбената част, Muscle Car City е разполагаше и с шоурум, където се продават нежелани автомобили, както и собствен специализиран магазин за резервни части. Към музея имаше дори бар в стил 50-те години, наречен Stingray's Bar and Grill.
Източник: Wikipedia
Chevrolet Corvette 1969 г.
Според предаването Car Crazy към 2014 г. Треуърги е притежавал 80 Chevrolet Corvette, което е по-голям брой и от самия музей Corvette. Сред тях са 20 модела от 1967 г., който е любимият на основателя. Останалата част от тях се простира в десетилетията от 1954 г. (веднъж той е имал модел от 1953 г., но го е продал) до наскоро придобития C8 от 2020 г., който според The Drive има само 500 навъртени километра.
В колекцията присъстват и модели Impala, произведени през всяка година от 1958 до 1969 г., El Camino от 1964 до 1972 г., Nova от 1963 до 1970 г. Те обикновено включват най-желаните варианти от всеки модел - с четиристепенни скоростни кутии, най-големите възможни двигатели и, както стана ясно, най-редките произвеждани. Пример за такъв е Chevrolet Chevelle Z16 SS396 от 1965 г., от който са произведени едва 200 броя.
Източник: Wikipedia
Chevrolet El Camino 1969 г.
Към тях се добавят два Chevrolet Camaro Copo от 1969 г., а Труърги дори притежава единствения известен оцелял Chevrolet Phaeton от 1936 г., от който са произведени само седем.
На всичкото отгоре много от тези автомобили са поддържани в състояние на току-що излезли от завода и са печелили награди на престижни автомобилни изложения.
Самият Треуърги каза пред The Drive, че така или иначе е планирал да се пенсионира догодина. Пандемията от коронавирус обаче е ускорила тези планове, като значително намали броя на посетителите на музея му. Неговата приятелка Дана Мекум от Mecum Auctions го убеди да се придвижи напред по времевата линия. Търгът ще се проведе на 22-23 януари в музея.