Тестовите образци на електрическия автомобил Citroen C3 слязоха от производствените линии на автомобилния завод в "сръбския Детройт", както местните наричат град Крагуевац. Колите вече се тестват по улиците на града и околните градове, съобщава сръбската медия РТС.
Съвсем скоро трябва да стартира и мащабното производство на новия модел, а мястото е същата фабрика в Сърбия, в която вече се произвежда и електрическият Fiat Grand Panda.
Френстката марка Citroen се произвежда на територията на бивша Югославия през 70-те години на миналия век. Пет десетилетия и половина по-късно френската компания отново пристига в Сърбия и Крагуевац, където ще се произвежда и електромобилът, пише eKapija.
Градски автомобил за 26 500 евро
Това е градска кола с дължина четири метра и багажник от 310 литра. С едно зареждане колата може да измине около 320 километра. Електромобилът ще струва около 26 500 евро, но купувачите в Сърбия ще могат да разчитат и на държавна помощ в размер на 5000 евро.

Източник: lifestyle.bg
Зоран Бурич, който е маркетинг директор на Avtonova KAB - ексклузивен вносител на автомобили Citroen - посочва, че точната дата на излизане на моделите от масово производство все още не е известна, но очакванията са това да е много скоро.
"Към момента знаем, че това ще се случие в момента, в който ръководството на завода вземе решение в сътрудничество с ръководството на Stellantis, но със сигурност електрическият модел ще се появи по сръбските и европейските пътища много скоро" казва Бурич, цитиран от местните медии.
Автомобилният завод в Крагуевац произвежда и каросерийни части за "C3", като ги изпраща във фабриката Stellantis в Словакия, където моделът се произвежда серийно. Точно такъв сценарий за "сръбския Детройт", както вече местните наричат града, очакват с нетърпение и в заводския синдикат.
Президентът на независимия синдикат FCA Сърбия Иван Ристич твърди, че тази новина е впечатляваща, тъй като доказва, че заводът има способността да произвеждат повече модели, в допълнение към базовия Fiat Grande Panda.
Какво е влиянието на Sitroen върху БВП на Сърбия?
"Ускоряваме набирането на нови работници с цел създаване на втора смяна в завода. Това означава, че ще има все по-голям брой автомобили, които ще слизат от производствените линии в нашата компания", подчертава Ристич.
Икономистът Петър Веселинович смята, че нарастващото производство на автомобили, включително още един "електрически" модел, е важно за Сърбия по много причини.
"Ние ще постигнем увеличение на брутния вътрешен продукт в определен процент със самото производство и продажба на този нов автомобил. Разбира се, това значително ще промени структурата на икономиката на Сърбия, Крагуевац, Шумадия и Поморавски административни области и ще допринесе качествено и количествено за увеличаване на експортните резултати", посочва Веселинович.
Продукцията ще допринесе значително за развитието на електрификацията на автомобилите в Сърбия, коментират експерти, според които електрически и хибридни версии ще стават все по-масови за местните хора.