За да успее да се конкурира на най-големият автомобилен пазар в света американската Tesla трябваше да направи една важна крачка - да започне да произвежда своите коли там. Сега това вече е факт, като първите доставки на Model 3, произведени в Китай, започнаха.
Това е важно постижение за Tesla след инвестицията от 2 милиарда долара в завода в Шанхай, в който работата започна преди по-малко от година, пише CNBC.
Американската компания отбеляза старта на доставките със специално събитие за първите 15 клиента, които ще получат готовите автомобили.
В азиатската държава седаните Model 3 ще бъдат продавани на стартова цена от 355 800 юана или 50 000 щатски долара. За сравнение внасяният от Щатите модел се продава за 439 000 юана (63 000 щатски долара). В САЩ Model S, по-високият клас автомобили на производителя, струва 75 000 долара.
Заводът на Tesla в Шанхай работи едва 357 дни, като той е ключов фактор от плана на компанията да запази позицията си на най-големият производител на електромобили в света, като намали негативния ефект на търговската война върху бизнеса си.
Преди време от дружеството заявиха, че целта им е да започнат първите доставки в страната преди Китайската Нова година в края на януари.
На най-големият автомобилен пазар Tesla има различен подход за разлика от другите държави, на които е представена. В Китай, където тя е продала 1,3 милиона нови електромобила през 2019 година, тя не залага на маркетинг и реклама, но за сметка на това организира състезания и различни партита в своите шоуруми.
След старта на производството в Шанхай Tesla предстои да започне работа и по първата си фабрика в Европа. Тя трябва да се появи в покрайнините на Берлин, като инвестицията в нея ще бъде в размер на 4 милиарда евро. Там ще бъдат създадени 10 000 работни места, а строежът трябва да започне през 2020 година.
vasil-velichkov
на 30.12.2019 в 13:39:04 #1"Манджа с грозде" е само неграмотният превод...ето ги реалните факти: 1) Автомобил Model 3 произведен в Шанхай ще струва около 84 000 юана по-малко от същия автомобил произведен в САЩ и внесен в Китай, най-вече заради избягване на новите мита наложени от Тръмп. Очаква се, че маржът на печалба в Китай ще е по-висок от този на произведените автомобили в САЩ, но това е друга тема. 2) Дори най-базовият Model S в САЩ е над 70 000 USD, от къде ги измислиха тия 40 000 USD, нямам идея, но вероятно се бъркат с обещания супер-базов Model 3, който трябва да струва 35 000 USD, но още не е наличен, нито в САЩ, нито в Китай. 3) Заводът в Шанхай е построен от гола поляна (оризище) до първа произведена бройка за 357 дни, като първите бройки излязоха в началото на м. декември 2019.