Очакванията на борда на нискотарифната авиокомпания easyJet печалбата преди данъчно облагане (за годината, приключваща на 30 септември 2011) да достигне 240 и 250 милиона британски лири, спрямо предишните очаквания от между 200 и 230 милиона лири. Това се равнява на възвръщаемост на вложения капитал от приблизително 12%, съобщават от авиокомпанията.

Нетният паричен поток от оперативна дейност също нараства и се очаква в края на годината нетният кеш да бъде между 50 и 100 милиона лири с дълг от около 30.

Дейността на easyJet продължава да се отличава със стабилност, с особено силно представяне на градските дестинации, използвани за бизнес цели и краткосрочни почивки от пътниците. В резултат на това се очаква увеличението на общите приходи от място при постоянен валутен курс за втората половина на годината да бъде в горния край на очакванията, около 6%, както и за цялата година да бъде около 3%.

Фокусът на easyJet върху контрола на разходите също отговаря на очакванията, с добро изпълнение в наземното обслужване, техническата поддръжка на самолетите и разходите, свързани с прекъсвания в дейността, в следствие на подобрената оперативна стабилност. Авиокомпанията отчита 80 % точност във времето на пристигащите полети през юли месец и 85 % през август с подобрения в цялата мрежа от дестинации.

В съответствие с политиката, лансирана през ноември 2010 г., бордът на easyJet очаква да изплати дивидент в размер на приблизително 40 милиона английски лири (или 9 пенса за акция) за годината, приключваща на 30 септември 2011 г. От компанията припомнят, че Управителният съвет на easyJet заяви по време на третото тримесечие на годината (през юли 2011 г.), че ще разгледа в края на годината резултатите на компанията, прогнозата за търговския период и паричните средства, за да определи дали ще има или няма да има възвръщаемост, по-висока от предварително определената.

В светлината на силното представяне на бизнеса през последните 12 месеца, настоящите средносрочни очаквания на ръководството за финансовия потенциал и разумния подход за поддържане на стабилен баланс, бордът очаква да препоръча еднократен допълнителен дивидент от 150 милиона лири.

Взети заедно, това предоставя очаквана обща възвръщаемост на паричните средства на акционерите за годината в размер на около 190 милиона лири, или 44 пенса за акция. При липсата на непредвидени обстоятелства, годишният и допълнителният дивидент ще бъдат обявени с пълните годишни финансови резултати на компанията през ноември месец и ще бъдат изплатени в началото на календарната 2012 г.

Една трета от местата в първото тримесечие на следващата финансова година (завършваща на 30 септември 2012 г.), са вече закупени, което е сходно ниво с предишната година. Общите приходи от място продължават да показват подобрение спрямо предишната година, макар и в по-нисък темп на растеж от силното четвърто тримесечие на финансовата 2011 година.

Изчислено е, че при настоящите стойности на горивата и на валутните курсове1, разходите за гориво на easyJet през 2012 г. ще нараснат с около 220 милиона лири в сравнение с предходната година. Освен това, въвеждането на схемата за търговия с емисии, и по-високите разходи на регулирани летища в Испания, Италия и Великобритания, също се очаква да се отразят отрицателно върху ефективността на разходите през финансовата 2012 година.

„Силното оперативно и рекордно финансово представяне на easyJet през тази година отразява успешната реализация на стратегията ни. Въпреки прогресивно трудната среда за всички авиокомпании, стабилната дейност на компанията означава, че тя е способна да върне близо 190 милиона лири на акционерите, което демонстрира еластичността на нашия модел, и че компанията е добре позиционирана, за да продължи своя успех в Европа", коментира изпълнителният директор на easyJet Каролин Маккол.

easyJet лети до повече от 569 маршрута между 129 летища в 29 държави. Повече от 300 милиона европейци живеят в рамките на един час разстояние с кола от летищата, до които лети easyJet. Авиокомпанията инвестира в най-новите технологии, оперира ефективно и запълва повечето от своите места, което означава, че всеки пътник на easyJet е отговорен за 22% по-малко въглеродни емисии от всеки друг пътник на традиционна авиокомпания, ако летят по един и същ маршрут.