Предприемачите често "раждат" иновативни идеи, а понякога най-необичайните концепции се оказват истински златни мини. Някои от най-странните и нетрадиционни бизнес замисли са генерирали буквално милиони. Историята предлага много примери, в които нестандартното е довело до забележителен финансов успех.
Представяме няколко на пръв поглед странни, но уникални бизнес идеи, които не само са постигнали успех, но и са донесли значителни приходи. Някои от тях ще ви изненадат, а други ще ви вдъхновят да следвате най-смелите си предприемачески мечти, ако имате такива, разбира се.
Камък за домашен любимец (Pet Rock)
През 1975 г. на американеца Гари Дал му хрумва идеята да продава като домашни любимци не друго, а обикновени камъни. Да, правилно сте прочели - камъни. Опакован в малка кутия с отвори за дишане и поставен върху слама, камъкът-животно се продава благодарение на едно неоспоримо предимство - не създава проблеми.
Идеята е колкото проста, толкова и странна, но чудесно се вписва в хумора на времето и скоро Pet Rock се превръща в културен феномен. Продуктът се продава за 3,95 долара бройката и в рамките на шест месеца Дал продава над 1,5 милиона Pet Rock, което го прави милионер.
Гениалността на Pet Rock се крие в неговата простота и ниска производствена цена. Няма графици за хранене, няма почистване след любимеца, липсват и сметки за ветеринар. Това е идеалният "домашен любимец" за тези, които искат нетрадиционна новост, при това без допълнителна отговорност.
Макар че манията в крайна сметка затихва, Pet Rock остава класически пример за това как една на пръв поглед абсурдна идея може да се превърне в доходоносен бизнес, ако таргетира правилно точната аудитория.
Homepage за милион долара (The Million Dollar Homepage)
През 2005 г. 21-годишният английски студент Алекс Теу търси начин да си плати университетското образование. Той стига до идеята да създаде уебсайт с един милион пиксела и да продава всеки пиксел за 1 долар.
Уебсайтът, наречен сполучливо The Million Dollar Homepage (Начална страница за милион долара), позволява на фирми и частни лица да купуват пиксели, които водят към собствените им уебсайтове или показват изображение или реклама.
Това, което започва като проста идея, бързо се превръща във хит. В рамките на пет месеца Теу успява да продaде всичките един милион пиксела и печели точно 1 милион долара. Успехът на "The Million Dollar Homepage" предизвиква множество подражателни уебсайтове, но никой от тях не постига същия успех.
Тази гениална доказва, че дори най-нестандартните концепции могат да спечелят вниманието на публиката и да генерират значителни приходи.
Пиле под наем (Rent-The-Chicken)
За тези, които са обмисляли живот във ферма, но не са напълно готови да се отдадат на тази своя мечта, Rent-The-Chicken предлага идеалното решение.
Източник: Rent The Chicken
Този бизнес, стартиран от Лесли Суитор и нейния съпруг, позволява на клиентите да наемат двойка кокошки носачки, кокошарник и всички необходими консумативи за няколко месеца. Идеята е да се даде възможност на хората да се запознаят с отглеждането на кокошки в задния двор, без да поемат дългосрочен ангажимент.
Концепцията се оказва изключително успешна, особено сред градските жители, които искат да се запознаят с устойчивия начин на живот. Бизнес моделът е гъвкав, с възможности за клиентите да осиновят пилетата за постоянно, ако решат, че са готови за отговорност на пълен работен ден. Rent-The-Chicken дори се разраства извън територията на САЩ - и в Канада, носейки значителни приходи на своите създатели.
Очила за кучета (Doggles)
Doggles са слънчеви очила, предназначени специално за кучета. Да, правилно прочетохте - слънчеви очила за кучета. Идеята се ражда, когато Рони Ди Луло забелязва, че кучето ѝ "се мръщи" на слънчева светлина. Тя създава прототип на слънчеви очила за кучета и бързо разбира, че има пазар за подобен продукт.
Източник: Doggles
Очилата за кучета не са просто иновация, те имат практическа цел, като предпазват очите на кучетата от вредните UV лъчи и замърсяванията. Продуктът бързо придобива популярност сред собствениците на домашни любимци, поради което Doggles вече се продават в магазините за домашни любимци по целия свят.
Блясък по пощата (Ship Your Enemies Glitter)
През 2015 г. Матю Карпентър стартира уебсайт, наречен Ship Your Enemies Glitter, който предлага точно това, което подсказва името.
Срещу 9,99 долара клиентите могат анонимно да изпратят пълен с брокат плик на някого, когото не харесват. Разпиленият блясък е труден за почистване, създавайки неприятна и досадна изненада за получателя.
Уебсайтът става абсолютен хит почти веднага, като получава хиляди поръчки в рамките на първите 24 часа. Претоварен от търсенето, Карпентър продава бизнеса за 85 000 долара само две седмици след стартирането му.