Последствията от лошото състояние на българския железопътен транспорт рефлектираха и върху заетите в сектора на държавните железници у нас. Близо 1260 души се търсят за работа в Националната компания "Железопътна инфраструктура" и от 1100 човека има нужда в БДЖ, съобщи министърът на транспорта Георги Гвоздейков. Новината беше потвърдена пред Money.bg от Българските държавни железници.
Само през последната една година 1600 души са напуснали двете дружества
Съвсем без изненада, липсата на кадри в железопътния транспорт създава сериозни проблеми в сектора. Като спешни мерки за решаването поне на част от проблема са подобряването на условията на труд и модернизацията на жп транспорта, като целта трябва да бъде една по-привлекателна и по-комфортна услуга, коментират от транспортното министерство.
"Една от правилните стъпки да решим този проблем е модернизацията като цяло на този вид транспорт, защото в крайна сметка и част от постъпленията в тези дружества трябва да дойдат от ефективността и от качеството на услугата, за която трябва да положим много сериозни усилия", заяви Георги Гвоздейков, цитиран от БНР.
Според него геополитическата обстановка в момента създава възможности за огромни инвестиции в инфраструктура, свързана с транспортния сектор.
Източник: Фейсбук профил на БДЖ
Заетите в сектора, заплатите и рекордните загуби
Само в държавните дружества БДЖ и НКЖИ работят близо 20 000 души, показа справка на Money.bg. За период от близо година служителите, които са напуснали НКЖИ са 884, а БДЖ - 788 души.
БДЖ е с финансови загуби от близо 30 милиона лева за преиод от 6 месеца. Само пътническите превози на БДЖ са на загуба с 27,3 милиона лева, става ясно от официалните данни на държавната компания. За сравнение, загубите са възлизали на 2,3 милиона лева през първото полугодие на 2022 година.
Загуба, макар и по-малка, отчита и "БДЖ Товарни превози" - 1,45 милиона лева. Печалбата в този сегмент за полугодието на 2022 година е 6,9 милиона лева. Като основна причина се сочи намалението на приходите от държавата за компенсиране на високите цени на тока с 5,2 милиона лева и спад с 3% приходи от превоз на товари.
Средната заплата е 1929 лева. При 1643 лева миналата година, увеличението е 17%.
no-noi
на 13.09.2023 в 23:28:26 #1Само дето тая средна заплата се оформя от заплатите на политически поставените началници и работниците които реално вършат работата но са на минимална заплата смятаи какви заплати взимат хората дето не са случаини