Гигантът в самолетостроенето Bоеing отново се оказа в окото на бурята. Компанията отложи пускането в експлоатация на широкофюзелажния 777Х, предвиден за дълги пътувания, предава Reuters.

Забавянето се налага заради продължаващата борба с тежките последици от кризата с модела 737 MAX, както и заради проблеми, свързани с двигателя на 777X.

Забавянето на по-слабо продавания модел 777-8, който обаче е с по-дълъг пробег, също ще затрудни Boeing. По този начин авиоконструкторът няма да може да удовлетвори плановете на авиопревозвача Qantas Airways за 21-часови непрекъснати полети между Сидни и Лондон. Графикът на австралийската компания предвиждаше първите доставки на самолетите да бъдат през 2022 година, а най-дългият пътнически полет да стартира през 2023 година.

Снимка 438703

Източник: Boeing.com

"Прегледахме нашата програма за разработване и нуждите на настоящите ни клиенти за доставка на 777Х и решихме да коригираме графика", казва говорителят на компанията Пол Бергман. По думите му, Boeing остава ангажиран с модела 777-8.

Според Бергман промяната на графика ще намали риска в програмата за развитие на модела 777Х, като по този начин ще се осигури по-безпроблемен преход към модела 777-8. "Оставаме ангажирани към нашите настоящи и потенциални клиенти за това как ще можем да удовлетворим техните нужди, в това число и нашият ценен клиент Qantas", добави говорителят.

За закъснението на модела 777-8 първи уведомиха от сайта Air Current. Boeing планира първоначално 350-местният модел, който може да осъществява полети на ултрадълги разстояния, да бъде пуснат в експлоатация през 2022 година, след стартирането на модела 777-9 през 2020 година.

Boeing напът да изгуби короната си като най-голям самолетен производител след спад от 38% на доставките

Boeing почти губи короната си на най-голям самолетен производител след спад от 38% на доставките

Компанията сериозно изостава зад конкурента си Airbus

Решението за забавянето означава, че инженерите на компанията са замразили работата си по разработването на модела 777Х, който също ще осъществява курсове на свръхдалечни разстояния.

От своя страна това пък означава, че Boeing може да се окаже в дори по-тежка ситуация, предвид плановете на основния му европейски си съперник Airbus за по-голям дял на пазара на самолети за свърхдалечни разстояния.

Boeing и Airbus, който предлага за ултрадалечни пътувания модела A350-1000, вече са представили своите "финални и най-добри" оферти на австралийския превозвач Qantas. Офертите са за самолети, способни да прелетят маршрута от 17 000 километра между столиците на Великобритания и Австралия - Лондон и Сидни. Говорителят на Qantas обяви, че авиопревозвачът все още не е взел окончателно решение. Очаква се това да стане до края на календарната 2019 година.

Снимка 438702

Източник: Boeing.com

Говорителят на Airbus пък информира, че подробностите около офертата към Qantas засега ще останат поверителни. По думите му моделът A350 е "перфектно решение" за австралийския авиопревозвач, което ще отговори на нуждите на компанията.

Към момента Emirates и Qatar Airways са единствените клиенти на Boeing за модела 777-8. Поръчките на Emirates са 35, а на Qatar Airways - 10. През месец юни изданието Seattle Times информира, че от Emirates са започнали нови преговори с Boeing за поръчките си на модела 777X.

И Emirates, и Qatar Airways не пожелаха да коментират веднага оповестеното забавяне на модела 777-8.

 Boeing променя системата за контрол на самолетите 737 Max

Boeing променя системата за контрол на самолетите 737 Max

Промените в модела след катастрофите стават все повече