Boeing Co. препроектира системата за контрол на спрените самолети 737 Max. Целта е машините да могат да разчитат на данни от двата компютъра за управление на полета, а не само на един. Информацията идва от анонимен източник на Bloomberg, запознат със случващото се в компанията.

Американският производител на самолети все още се стреми да представи окончателен пакет от софтуерни решения на регулаторите до месец септември. Това обаче може да се окаже трудна задача. Най-новият подход на Boeing е по-всеобхватен, не става въпрос само за планираната актуализация на софтуера, която се подготвяше във връзка с двата трагични инцидента със моделите 737 Max.

Предвидената промяна в софтуера на самолетите от този модел беше обявена по-рано от Seattle Times, от където детайлизираха вината на Boeing, констатирана през месец юни от американските регулатори. Федералната авиационна администрация, която беше от обстрел за сертифицирането на 737 Max, разкри проблемът, докато правеше теоретични тестове за безопасността на системата за контрол на модела.

Boeing отчете най-голямата загуба за три месеца в историята си

Boeing отчете най-голямата загуба за три месеца в историята си

Заради кризата със 737 Max, но и заради намаления обем дейности в областта на отбраната и услугите

Спрямо сегашните планове за промяна на конфигурацията се предвижда системата за управление на полета да може да чете входящи и изходящи съобщения и от двата компютъра на борда за набор от сензори, които засичат скоростта на въздуха, височината на летателното средство, ъгъла на крилата на самолета спрямо въздухопотока и други. Системата ще проверява за неточности при показанията на сензорите.

Новият подход има за цел да направи 737 Max по-надежден, предпазвайки самолета от рискове като грешки в обработката на данните или повреда на чип, откъдето може да последва изпращане на погрешни показатели към системата за контрол.

По-рано от Boeing бяха предложили промяна на системата, известна като MCAS, като целта беше да се сравняват показания от два сензора, предупреждаващи за срив, а не само данните от един сензор, който може да е повреден. И при двете тежки аварии софтуерът за управление на полета беше въздействан от грешна информация, което натискаше ноsса на самолета надолу, докато пилотите не загубят пълнен контрол.

При двете трагични аварии с модел Boeing 737 Max загинаха 346 души.

Включеният телефон все пак може да е опасен в самолет - поне при някои модели

Включеният телефон все пак може да е опасен в самолет - поне при някои модели

Разговорите и използването на в Boeing 737 и 777 не са добра идея