Ако обичате италианската храна и сте от София, то най-вероятно адресът "Костенски водопад" 45 ви говори нещо. Ако ли не, време е да го посетите.

Там ще ви посрещне Боряна Витанова, която от 7 години продава италиански деликатеси в магазина си "Пуля". "Започнахме нашия бизнес през 2010 година, като идеята беше на моя съпруг и негов приятел от Италия", разказва тя. Мотивацията им: Любовта към италианската храна и пазарната ниша за качествени стоки.

По това време италианските магазини в столицата са 2-3 по думите на Боряна. С мъжа си тъкмо са продали семейния бизнес, свързан с производството на дограми и щори, когато решават да поемат към коренно различна търговия.

Първоначалната инвестиция е в размер на 100-120 хиляди лева, които се оказват недостатъчни и следват още няколко транша за доставка на стока. "До втората година всичко беше на кантар, след което започнахме да изплуваме", казва тя. По думите й ключовият момент е да научиш клиентите какво точно предлагаш. "Италиански магазин се развива изключително трудно, защото хората у нас не познават тези стоки".

Въпреки първоначалните трудности бизнесът потръгва. Ключът за успешен магазин със 100% италиански стоки според нея е в правилния им подбор. "Най-важното нещо е да се подберат стоки, които са достъпни за българите - като се съобрази съотношението цена/качество", казва тя. Сред клиентите на Боряна са както българи, така и италианци, които живеят в София.

Снимка 318554

Източник: money.bg

Ето защо младият предприемач иска да направи следваща крачка в бизнеса си - като отвори втори магазин. Казва, че единственото, което за момента я спира, е липсата на подходящо място за него.

Финансирането вече е осигурено - 100 000 лева от програмата на "Българска банка за развитие" за подкрепа на малкия бизнес. За нея Боряна разбира от своята "Д Банк", която е партньор на държавната финансова институция.

"Искам да разполагам с готови пари, които да мога да ползвам веднага. Искам да знам, че ако утре си харесам място, ще имам средства и инвестицията няма да ми попречи на работата на съществуващия магазин", обяснява тя.

Локацията на втория магазин е планирана за централните и лесно достъпни с различни видове транспорт райони на града. Тя е уверена: търсене на качествени стоки има и затова като предприемач търси възможности за разрастване на бизнеса си. Казва, че потенциални клиенти има не само в столицата, но и в останалите големи градове - като Варна, Пловдив и Стара Загора.

И има причина да й вярваме - компанията й "Пуля" зарежда редица италиански ресторанти у нас, включително и в провинцията. Фокусирала се е върху среден и висок клас заведения, които искат да предложат качествени стоки на гостите си. Сред клиентите й е и популярният водещ Лео Бианки, който има два ресторанта в София. А той й се отблагодарява като става рекламно лице на магазина й.