Надали има човек в София, който да не се е оплакал някога от таксиметровите услуги в града. Мръсни коли, неучтиви шофьори и напомпани сметки са само част от неприятностите, които клиентът може да изпита в столичните жълти коли.

За да провокира подобряване на услугата, асоциация „Активни потребители" направи проучване за качеството на таксиметровите услуги в София. (вижте цялото изследване тук)

То обхваща петте най-големи таксиметрови компании в София и платформата за споделено пътуване Юбер, като ги сравнява по показатели като цена и качество (в т.ч. начин на плащане и комфорт).

Трите проблема, които най-често описват потребителите са пушенето в колата, липсата на достатъчно чистота и липсата на практика за издаване на документ.

Ето и какви са резултатите по точки:

От класацията става ясно - най-добрата таксиметрова компания ... всъщност не е таксиметрова компания или поне не се нарича така. Uber печели овациите на клиентите с много електронни услуги, които предоставя - от плащане през бележка до оценка.

Интересни данни показва и анализът на цените:

Оказва се, че Uber не е само най-качествената услуга, но и най-евтината.

Това особено си проличава в следващата графика, показваща цените през нощта:

Изследването е направено на база 60 тайни пътувания на клиенти.