Великобритания преживява период на несигурност по пътя към Brexit, а някои от най-важните сектори на икономиката й (автомобилният, селскостопанският, този на финансовите услуги) са изправени пред сериозни предизвикателства.

Всичко това се отрази и на британския паунд, който сериозно се обезцени в последната година и половина. Един сектор обаче извлече огромни позитиви от евтината валута - британската корабна и яхтена индустрия, чиито приходи достигнаха най-високото си ниво от финансовата криза.

Производителите на плавателни съдове на Острова реализират солидни продажби, довели до ръст на приходите от 3.4% през 2017 г. до 3.12 млрд. паунда - цифра, която бе недостижима през последното десетилетие, показват данните на британската лобистка група British Marine.

Обезценяването на паунда разшири сектора и стимулира продажбите, след като продукцията му стана по-евтина за международните купувачи. Продаденото от британските корабостроители в чужбина нарасна с 4.7% до 924 млн. паунда през изминалата година.

Това е шестата поредна година на растеж за бранша, който разкри 33 000 нови работни места, а фирмите "пряко са допринесли" с повече от 1.3 млрд. паунда за британската икономика между март 2016 г. и април 2017 г., отчитат от British Marine.

"Тези впечатляващи цифри показват как индустрията спечели от девалвацията на паунда след референдума за Brexit през 2016 г.", посочва Хауърд Придинг, изпълнителен директор на British Marine.

Евтината валута накара много от британците да се откажат от пътуванията в чужбина, а решението да останат у дома стимулира местния туристически бизнес.

Повече от 60% от туроператорите, предлагащи разходки по море, отчитат скок на продажбите през лятото, а 47% от корабостроителите отчитат скок в приходите.

"Тъй като паундът поевтиня, много британци възобновиха любовта си към баржи, яхтинг, водни спортове и круизи във и около Великобритания", отбелязва Придинг.