Най-големият търговец на дребно на мебели се опитва да разреши сложно уравнение: как да преследва амбициозните си климатични цели, но без да загуби пари, пише Bloomberg.

Шведската компания Ikea иска хората, които са закупили мебели от нея, да ги задържат за по-дълго време. Затова ще започне да разширява услугите, които предлага, включително нови покрития за диваните и възможността старите мебели да бъдат ремонтирани и освежени. Лена Прип-Ковач - мениджър "устойчивост" в компанията, казва, че този нов пазар представлява "огромна бизнес възможност".

Дружеството заяви още, че планира да използва само възобновяеми и рециклирани материали в продуктите ѝ, като начин за изпълнение на целта за положително въздействие върху световния климат до края на следващото десетилетие. Големият въпрос е как да постигне това без да губи пари.Торбьорн Лооф смята, че ключът е към продължаващата експанзия и увеличен фокус върху услуги и продукти, които ще помогнат на хората да запазят по-дълго закупените вече мебели.

Вземайки предвид климатичните цели на компанията, Лооф казва, че компанията трябва да погледне по-сериозно върху възможностите за придобивания, тъй като това ще ѝ помогне да се придвижи по-бързо към изпълнението на някои от целите като нови материали и дигитализация.

Ikea все още няма конкретна стратегия за новите услуги, но такава се пише в момента.