Когато Карл Лагерфелд започва да прави дрехи за Chanel през 1983 година, той наследява марка с 70-годишна история в модата. По онова време обаче компанията все още е била в търсене на своя нов лидер, след като смъртта на талантливата ѝ основателка Габриел Шанел оставя огромна празнина.
Тогава се появява Лагерфелд, който без да се замисля, започва да адаптира творчеството на модната компания към актуалните тенденции и култура по света. Той става главен дизайнер на Chanel.
Подходът му проработва. От заветно и влиятелно име, оставено от Коко Шанел, Chanel прераства в световна машина за мода на стойност $10 милиарда, пише Bloomberg. Тя се превърща в марката, която определя какво е модерно и луксозно.
След смъртта на ексцентричния дизайнер и моден гуру компанията ще трябва да търси своята идентичност още веднъж. Намирането на правилния човек след Коко Шанел бе доста трудно. Сега собствениците Ален и Жерар Вертхаймер са поверили ръководството в ръцете на дългогодишния сътрудник на Кайзер Карл - Вирджини Виард.
Карл Лагерфелд дебютира за Chanel в Париж през 1983 г. с колекция от висша мода. По онова време той смята образа на Chanel за "статичен". Тогава постепенно започва да създава новото, но без да разрушава догмите, оставени от Габриел Шанел. Той разчупва традициите, за да отговори на нуждите на модерните и постмодерни жени, но без да остава в сянката на основателката на марката.
Лагерфелд запазва имиджа на Chanel като най-луксозен бранд с туид модели и чанти за хиляди евро, докато легендарните парфюми на марката остават по-достъпни за почитатели ѝ.
Заради сложния процес на изработка на аксесоарите Chanel подкрепя много прохождащи занаятчийски брандове във Франция. Модната компания си сътрудничи с ателиета за бродиране през производители на туид материи до специализирани обущари.
Отличителен белег на марката са инициалите на основателката ѝ Коко Шанел - Cs, проектирани през 30-е години, които Лагерфелд използва по безброй начини. Те присъстват като принт на дрехите и аксесоарите, като форма за закопчаване и дори на вратовръзките.
Главният дизайнер на Chanel залага на театралния елемент. Той представя модата с аудио-визуални ефекти, като показва на клиентите какво трябва да имат през настоящия сезон и как да го носят. Пример за вниманието му към детайлите са цветята за шоуто Haute Couture за сезон пролет-лято 2015, чието изработване отнема 6 месеца.
Chanel е популярна с чантите и парфюмите си, но модният диктатор не позволява аксесоарите да превъзхождат самите дрехи. Тоалетите на марката са сред най-предпочитаните за червения килим.
Последното ревю на Лагерфелд за Chanel бе през януари за шоуто Haute Couture за сезон пролет-лято 2019 година. Той обаче не излезе накрая на ревюто, за да приеме поздравленията. Месец по-късно легендарният дизайнер издъхна на 85-годишна възраст.