При пазаруване в магазините на Lidl България, от началото на месец май се забелязва нов артикул под марката "Родна стряха" - сирене "Дунавия", и то с автентичния български вкус, без примеси от растителни мазнини. Въпросното сирене се произвежда от фирмата "Ненко Трифонов Фуудс", чийто млекопреработвателни цехове се намират в село Ведраре (разположено близо до гр. Карлово).

Фирмата притежава и две ферми за мляко - с 1000 крави и с 250 биволици. При производството на своите млечни продукти, "Ненко Трифонов Фуудс", използва мляко от собствените си ферми, а след разширението на производството купува мляко и от други български ферми, обясни Наско Тачев, директор "Бизнес развитие" във фирмата.

Сега "Ненко Трифонов Фуудс" вече произвежда 14 вида млечни продукти (сирена, кашкавали, кисело мляко), като годишният оборот на фирмата е достигнал 20 млн. лева.

Специално сиренето "Дунавия" - което е защитена търговска марка в ЕС - се произвежда от средата на миналата година, а в магазините на Lidl ("Лидл") е от около месец. Инвестицията в новия цех е за 6,6 млн. лева.

Снимка 620336

Източник: Lidl

"Решението за инвестицията в производството на сирене "Дунавия" взехме благодарение на твърдия ангажимент на Lidl към новия продукт. Тази сигурност и добрите финансови показатели, които успяваме да постигнем с тях като най-големия ни клиент ("на едро"), ни помогнаха да осигурим нужното финансиране и да стартираме новото производство", коментира Наско Тачев.

По думите му, "бизнесът с Lidl е коректен, предвидим и прозрачен. Откакто работим с веригата, само за една година успяхме да увеличим оборота си със 70%, а през следващите 4 години да го удвоим (до 20 млн. лева годишно)".

Сиренето "Дунавия" "зрее" при определени условия малко повече от месец, като производството на месец е около 35 тона.

От цялата продукция на "Ненко Трифонов Фуудс", 45% са само за магазините на "Лидл България", които вече са общо 118 в цялата страна. Тези млечни продукти са под марката "Родна стряха". Продукти от фермата на "Ненко Трифонов Фуудс" в Lidl под собствената марка на веригата - "Родна стряха", са: кашкавал от краве мляко, сирене смес от краве и биволско мляко, краве кисело мляко 4% и др. Освен тях, фирмата произвежда за Lidl и млечни продукти "Родна стряха" като краве, овче и козе кисело мляко, козе и овче сирене, както и продукти по БДС - бяло саламурено сирене и кашкавал от краве мляко.

Всеки месец на случаен принцип, от "Лидл България" тестват в лаборатории в Германия качеството на млечните продукти на "Ненко Трифонов Фуудс".

Снимка 620337

Източник: Lidl

Другата част от своите продукти, около 55%, "Ненко Трифонов Фуудс", продава в търговската мрежа под марката "Ведраре".

Теодор Александров, ръководител "Стоково снабдяване" в "Лидл България", обясни от своя страна, че "Ненко Трифонов Фуудс" е една от близо 250-те български компании, които са доставчици и партньори на в "Лидл България". Заедно с тях развиваме дългосрочни и устойчиви партньорства, помагаме им да разширяват производството, да инвестират в модернизация и да се развиват. Така до крайния клиент достигат по-качествени, изгодни и обичани български продукти, каквото е и сирене "Дунавия". В това виждаме нашия принос към родните производители, който ние наричаме "Ефектът Lidl".

Защо поскъпват храните в България? Обяснението на Lidl

Защо поскъпват храните в България? Обяснението на Lidl

Търговската верига даде примери за цени на стоки у нас и в Германия