Добрич се оказва европейският град, който рециклира най-много пластмасови бутилки и кенове в градовете с магазини на Lidl в Европа. Става дума за рециклиране чрез специалните автомати за приемане на бутилки и кенове на ритейлъра. Така българският град изпреварва всички останали в родината на компанията Германия, като е първенец и навсякъде другаде на Стария континент. Това обяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България по време на събитие по повод отварянето на нови 10 магазина с въпросните рециклиращи автомати.
За всяка върната бутилка или кен клиентите получават 5 стотинки
"Едва ли хората го правят, заради стотинките, които автоматите им връщат. По-скоро в Добрич виждаме един страхотен пример за гражданско общество, какъвто се надявам да има в цялата страна. Вярвам, че зад този потребителски интерес стои личната мотивация на потребителите за по-чиста природа и готовността за намиране на трайно и устойчиво решение на проблема с пластмасовите отпадъци", подчертава Драгийска.
Източник: Лидл България
Магазините с автомати за връщане на бутилки и кенове на германския ритейлър у нас вече са 20 и се намират в 14 града. В продажба са и първите бутилки с 30% рециклирана пластмаса, събрана в автоматите на веригата у нас. Добрият пример на Добрич вече започва да се предава и в останалите градове в България.
"Зелени заедно"
е общ проект на Money.bg и Webcafe.bg, който обръща внимание на екологичните тенденции - както в ежедневието на всеки от нас, така и в бизнеса.
Научете повече тук:
В 18 от магазините машините вече работят, а останалите две ще бъдат поставени в новостроящи се магазини на веригата в София, които предстои да бъдат открити в началото на следващата година. Ботевград, Перник, Карлово, Стара Загора и Шумен са новите градове, които Lidl включва в своя пилотен проект. Увеличава се и броят на магазините, оборудвани с автомати в София - с нови четири, и във Варна - с още един.
"Само за осем месеца в 10 наши магазина събрахме над 11 милиона опаковки и предадохме 150 тона материал за рециклиране и суровина за бутилиращата индустрия в България и влагане в нови бутилки. Окуражени сме от това отношение на хората. Опитът от тези пилотни проекти е безценен по общия ни път с всички заинтересовани страни, включително с Министерство на околната среда и водите, към въвеждане на национална депозитна система по приемлив начин за всички участници в този процес", коментира още главният изпълнителен директор на Лидл България - Милена Драгийска.
Lidl започва партньорство с фондация "Капачки за бъдеще"
От Лидл България стартират партньорство с фондация "Капачки за бъдеще". Към момента във всичките 18 магазина с автомати за обратно приемане на бутилки и кенове са поставени специални контейнери за капачки, брандирани с логото на инициативата. Съвсем скоро такива ще бъдат разположени във всички магазини на веригата в България.
"Благодарение на партньорството с Lidl, ще можем да събираме много повече капачки. А капачките са само началото и само една от дейностите, с които помагаме. Силно вярвам, че едно здраво общество се гради основно от доброволците и целта ни е с времето да вдъхновим все повече българи да доброволстват и да допринасят средата, в който всички живеем, да става по-добра", заяви Лазар Радков, който е учредител на фондация "Капачки за бъдеще".
От бутилка в бутилка - пример за кръгова икономика
Вече са в продажба и първите бутилки, изработени с 30% рециклиран материал, добит от бутилките, върнати в магазините на веригата. Продуктът е изворна вода 1.5l под собствената марка Saguaro. Taka Lidl реализира на практика модела "от бутилка в бутилка".
Този модел гарантира връщането на ценния материал обратно в хранителната промишленост и конкретно в бутилиращата индустрия, каквато е целта на всички заинтересовани страни за бъдещата депозитна система. В следващите месеци ще бъдат пуснати в продажба и други продукти в бутилки с 30% рециклирано съдържание.
Още през 2018 година Lidl си поставя за цел да намали потреблението на пластмаса с 30% до 2025 година и да направи 100% от опаковките на продуктите си собствена марка максимално рециклируеми. До края на 2025 година опаковките на продуктите собствена марка трябва да съдържат средно 25% рециклиран материал.
Целите са част от REset Plastic - международна цялостна стратегия за пластмасата, започната през 2018 година от Schwarz Gruppe под мотото "По-малко пластмаса - затворен жизнен цикъл на суровините".
"Зелени заедно" показва добрите примери и важните съвети - всичко, което трябва да знаем по пътя към по-природосъобразно съществуване, работа и правене на бизнес. Проектът се осъществява с подкрепата на Кауфланд България, UniCredit Bulbank, Cargotec, RÖFIX, Insaoil, GreenPoint Logistics, Toki.bg, Инвестбанк, BILLA България.