Усилията за развитие на автомобилната индустрия в Уелс понесоха още един удар, след като компанията, която искаше да построи първата голяма британска фабрика за батерии за електромобили изостави плановете си за сметка на нова локация в северна Англия, пише The Guardian.

Стартъпът Britishvolt съобщи, че е получил ексклузивни права за крайбрежно място в Блит, Нортъмбърланд, след като е станало ясно, че строителството на избраната преди това локация в Уелс няма да може да започне преди лятото на 2021 г.

Решението идва в същата седмица, в която Ineos, управлявана от подкрепящия Brexit милиардер Джим Ратклиф, потвърди, че ще произвежда новия си автомобил във Франция.

Джим Ратклиф изнася автобизнеса си във Франция

Най-богатият британец и привърженик на Brexit изнася автобизнеса си във Франция

SUV моделът Grenadier на Ineos ще се произвежда в бивш завод на Mercedes, а не в ново съоръжение в Уелс

Новината е лоша за южен Уелс, където се надяваха на хиляди потенциални нови работни места. В същото време Ford съобщи, че затваря завода си за двигатели там в края на годината.

Britishvolt и правителството на Уелс заявиха, че решението е взето по взаимно съгласие. Компанията се надява да излезе на борсата през първото полугодие на 2021 г., а плановете разчитат, че първите батерии ще бъдат произведени в рамките на три години.

Стартъпът иска да набере £2,6 млрд. за завода, който ще създаде 3 хил. работни места и ще доставя батерии на заводите за автомобили във Великобритания.