Том Стоки, водещ мениджър за търсенето във Facebook, иска да покаже на потребителите на социалната мрежа какво мислят хората за нещата, които се случват по света в момента. Стоки работи за решението на един проблем, с който компанията се бори непрекъснато: търсенето.
Всеки ден в социалната платформа се правят 1,5 милиарда търсения, но по-голямата част от тях са за имена на хора, предаде Bloombеrg.
Миналия октомври Facebook тайно направи възможно търсенето на всички публични постове в сайта, а не само материали, публикувани от приятели или страници. Екипът на Стоки е разработил новата функция, която използва алгоритъм, с който да класира и разграничава трилиони публикации от потребители на платформата.
„Това, което се опитахме да направим, е да превърнем Facebook в място, в което можеш да се включиш в глобалния разговор за това, което се случва по света”, обясни Том Стоки.
Източник: Facebook
Един използваем инструмент за търсене в социалната мрежа може да има големи последици за нея. Хората могат да се втурнат да ограничават настройките си за поверителност, когато разберат, че постовете им могат да бъдат открити от всеки. Другият вариант е да блеснат в светлината на прожекторите, предоставяйки навременни публикации за масовата аудитория и да дадат на социалната мрежа актуален и скоростен дневник, който в момента е характерна функция на платформата за микроблогове Twitter.
Така Facebook може да се превърне в Twitter, но с 1,6 милиарда потребители вместо 320 милиона. Компанията може да се превърне и в Google, но персонализиран вариант, пълен с приятели.
Според някои експерти ако търсенето във Facebook наистина се разшири, Google ще е под напрежение. „Ако го направят правилно и съумеят да си осигурят приходи срещу търсенията, това ще е изключително доходоносно за Facebook – милиарди приходи”, казва Виктор Антъни, анализатор в Axiom Capital Management.
Но първо има много работа за вършене.
Търсенето бе една от първите функции, които главният изпълнителен директор Марк Зъкърбърг създаде за Facebook, когато започна проекта в Харвард през 2004 г. През годините компанията направи няколко хода за засилване на лентата за търсене, която постави на видно място в най-горната част на страницата, но в повечето си случаи тя бе забравяне.
Идеята за новите усилия за търсене според Майк Вернал, шеф на Том Стоки и вицепрезидент на търсачката във Facebook, е, че средният пост в социалната мрежа е интересен за по-дълго, отколкото обичайните пет часа, в които може да бъде намерен веднага в новинарския поток.