Шведската компания Hennes & Mauritz Group (H&M) - собственик на втората по големина верига магазини за дрехи в Европа - увеличи на годишна база нетната си печалба 2,2 пъти за първото тримесечие на финансовата 2024 година.

Както съобщават от компанията, нетната печалба за периода декември 2023 г.-февруари 2024 г. възлиза на 1,2 милиарда шведски крони (113 милиона долара), спрямо 540 милиона крони за същия период година по-рано.

Оперативната печалба на компанията за периода почти се е утроила на годишна база до 2,077 милиарда крони, от 725 милиона крони. Рентабилността се е повишила до 3,9%, от 1,3%.

В същото време, приходите й са намалели с 2,2%, до 53,67 милиарда крони. За последните 12 месеца цената на акциите на H&M е скочила с внушителние почти 43%.

H&M започва да таксува за връщане на онлайн поръчки, това засяга ли българските купувачи

H&M започва да таксува за връщане на онлайн поръчки, това засяга ли българските купувачи

Кои клиенти на модния гигант ще бъдат засегнати?

Прави впечатление, че за посоченото финансово тримесечие, на годишна база продажбите на H&M на по-голямата част от пазарите й имат леко понижение. По-конкретно, продажбите в Северна и Южна Америка са намалели с 6%, в Азия, Африка и Океания - с 4%, в Южна Европа - с 2%, в Северна Европа - с 3%, а в Западна Европа - с 1%.

Шведскта верига за дрехи бележи годишен ръст на продажбите, и то значителен, единствено в Източна Европа (в който регион е и България) - с 12%.

Също така, H&M обяви за откриването на първия си магазин в Доминиканската република през тази година. Компанията възнамерява през 2024 г. да открие общо около 100 нови търговски обекта но в същото време ще бъдат затворени около 160 нейни съществуващи магазини. Към края на февруари H&M управлява общо 4338 магазина, спрямо 4414 година по-рано.

H&M е основана през 1947 г. в Швеция. Освен известната марка H&M, компанията притежава и марките: COS, Monki & Other Stories, Weekday, ARKET и Afound, както и веригата магазини за стоки за дома H&M Home.

H&M със значителен спад на печалбата след напускането на Русия

Световен моден бранд, популярен и у нас, със спад на печалбата след напускането на Русия

Завишените разходи са през периода март - май