2023 година започна с проблеми за голяма част от онлайн бизнеса. Все повече потребители буквално са изправени пред "вълна от върнати стоки", създаваща главоболия за търговците на дребно, съобщава Bloomberg. това ясно показва колко притиснати са потребителите от високата инфлация и по-високите разходи за живот.
Върнатите стоки в ReBound са се увеличили с цели 20% през януари тази година. Това е компания, която управлява връщанията към търговците, като нейните клиенти включват бранда за обувки Crocs и марката за дрехи Helly Hansen.
Повечето търговци започват да таксуват потребителите за връщането на онлайн покупки
Британската модна верига New Look въведе такса, следвайки примерът от 2022 година на Zara и Boohoo Group.
Най-високата гробална инфлация от 4 десетилетия насам натежава на потребителите и ги кара да приоритизират стоките от първа необходимост като храна и отопление, коментират експерти.
"Хората стават все по-придирчиви към това, което искат да си запазят и все повече търговци на дребно се борят с това", казва Пипа Стивънс - анализатор в консултантската компания GlobalData в Лондон.
Рекламациите са скъпи за търговците заради изгубените приходи и заради разходите, които имат, опитвайки се да продадат даден артикул отново. Само във Великобритания стоки за около 6 милиарда паунда са били върнати миналата година. Очаква се тази сума да нарасне до над 7 милиарда паунда до 2027 година, подчертават от GlobalData.
Проблемът с връщането на поръчани онлайн пратки е наистина сериозен и може да доведе до купища стоки, които да гният по сметищата. Едва 75% от върнатите продукти се препродават.