Продажбите на един от най-големите аукциони на света - Sotheby"s, от началото на годината възлизат на 2,5 млрд. долара, което е понижение спрямо същия период на 2019 г., когато бяха в размер на 3,3 млрд. долара, сочи последният финансов отчет на компанията. Това е понижение от малко над 25% на годишна основа.
Все пак прогнозата за аукциона беше още по-негативна, особено след като той беше принуден след средата на март да премести много от търговете онлайн, а когато пандемията достигна и до САЩ, Sotheby"s освободи и 10% от персонала си.
"Пазарът на изкуство и луксозни стоки се показа като изключително устойчив и търсенето за качество сред всички категории артикули остава непокътнато", каза главният изпълнителен директор на аукциона Чарлс Стюарт в изявление. "И въпреки че промяната беше породена от нуждата, очевидно е, че интересите и доверието на нашите клиенти в технологиите са се променили фундаментално."
Разбивката на финансовите резултати на компанията показва, че 1,9 млрд. долара от приходите ѝ са реализирани чрез аукциони и онлайн продажби (спад от 30,4% на годишна основа), а още 575 млн. долара са ѝ донесли частните продажби (спад от 1,5%). Периодът, за който Sotheby"s е декларирала постъпленията си, не е първото полугодие, а първите седем месеца.
Най-устойчивият пазар на Sotheby"s е Азия, където тя е реализирала сделки за 450 млн. долара от началото на януари досега. Освен това 20% от новите ѝ клиенти са именно от там, макар че тепърва предстои да стане ясно доколко новите закони в Хонконг ще повлияят на търговете.
Вероятно заради преминаването на аукционите онлайн, от Sotheby"s отчитат нарастване на младите купувачи. Повече от 30% от всички наддаващи са били под 40-годишна възраст.
Все пак аукционът остава по-малък от Christie"s, който със своето лятно събитие ONE привлече продажби на стойност 421 млн. долара спрямо 363 млн. долара за Sotheby"s.