Свързването на касовите апарати на търговците към Националната агенция за приходите (НАП) причини съществени проблеми за една от най-големите куриерски фирми у нас.

Важно е да отбележим, че целевата дата за въвеждане на еврото в България беше отложена с година, но подготовката у нас продължава. Държавата ни се надява да отговори на изискванията от 1 януари 2025 г. А преминаването към нова валута изисква както пренастройване на системите за етикетиране, така и на касовите апарати на търговците.

Това е причината вече повече от месец клиентите на куриерска фирма Speedy ("Спиди") да изпитват затруднение при получаване на пратките си. Според служители в колцентъра на компанията и такива в офисите на "Спиди" прекъсванията са с различна продължителност, като са варирали от 1 час до цял ден.

Професия куриер: смазващ труд за малко пари

Професия куриер: смазващ труд за малко пари

Работата е тежка и лошо платена: по Коледа куриерите са претоварени с поръчки, но във времената на пандемия ситуацията е екстремна. Разносвачите на пакети обикновено изкарват под средната за Германия работна заплата

Проблемът се изразява в това, че пратки, които не са предварително платени онлайн не могат да бъдат платени в офисите и при доставка на адрес (т.нар. наложен платеж) и съответно не могат да бъдат получени от клиентите на куриерската фирма.

От money.bg потърсихме за коментар представители на ръководството на "Спиди", които потвърдиха, че през последните 24 часа куриерската фирма е имала технически проблеми със свързаността в различни точки, което не е позволявало плащане от страна на крайни клиенти.

"Към момента, тези проблеми са отстранени и клиентите ни получават и заплащат пратките си нормално", обясни Иван Тотев, "Маркетинг и девелопмент" директор в "Спиди".

Доставките поскъпват: Успяват ли малките куриерски фирми да конкурират цените на големите?

Доставките поскъпват: Успяват ли малките куриерски фирми да конкурират цените на големите?

С колко по-скъпи за година станаха пратките между офиси?