Интелигентността не е най-важното качество за всяко работно място. Някои от фармацевтичните компании, например, смятат, че оптимизмът е най-важният предвестник на успеха на търговците, пише Quartz.
Но все пак е малко шокиращо да научим къде 500 професионалисти по набиране на персонал поставят в класацията за най-важни качества интелекта на кандидата, когато им бъде представен списък от шест потенциални черти и биват попитани кои са най-важните за тях.
А ето и данните:
Професионализъм: 24.1%
Надеждност: 20.2%
Възможност да води екип: 14.8%
Приятелско отношение: 14.1%
Увереност: 13.9%
Интелигентност: 12.8%
От тяхна гледна точка, отговорите може и да не са чак толкова изненадващи. Особено в големи организации, където има нужда да бъдат попълнени стотици или дори хиляди работни места в отдели като продажби, обслужване на клиенти или където най-важният приоритет е просто служителят да дойде на време и да изпълни предварително зададените задачи. А и мениджърът, наел служител, рядко може да се окаже в трудна ситуация, ако е взел някого, който е отговорен, но не особено интелигентен. Наемането на предвидим гений обаче може да се окаже проблем.
Но от гледна точка на главен изпълнителен директор, резултатите трябва да са ужасяващи. Високото ниво на служителите в организациите обикновено се разглежда като един от най-критичните елементи за успеха на дадена компания. "Ако ръководех фирма днес, бих си поставил един приоритет над всички други: да наема най-умните хора, които може", казва гуруто Джим Колинс в своята книга Good to Great.