Cambridge Analytica спира работа. До дни компанията ще подаде документи за банкрут в САЩ и във Великобритания. Решението е взето, след като компанията отчита рязък спад на клиентите заради скандала с Facebook и личните данни на 87 милиона потребители на социалната мрежа, основно в САЩ.

Cambridge Analytica бе наета от предизборния щаб на президента Доналд Тръмп по време на кампанията през 2016 година. Скандалът около спорната употреба на данните на потребителите срина и акциите на Facebook, като предизвика и разследвания в САЩ и Европа.

Скандалът, който може да погуби Facebook

Скандалът, който може да погуби Facebook

Социалната мрежа губи най-ценния си актив - доверието на потребителите й

В съобщение на своя сайт компанията твърди, че обвиненията са "безпочвени", а тонът подсказва, че Cambridge Analytica смята медиите за виновни за своя крах.

Дружеството спира работа още днес, а на служителите е било заявено, че трябва да върнат своите компютри. Табелите с името на компанията са били премахнати от офисите в Лондон.

Веднага след съобщението ресорният регулатор на Острова заяви, че ще продължи своето разследване. "Освен това ще следим отблизо дали друга компания няма да наследи дейността", каза говорител, цитиран от Reuters.

Facebook е обмисляла да събира данни за емоционалната стабилност на потребителите

Facebook е обмисляла да събира данни за емоционалната стабилност на потребителите

За да насочва реклами

Cambridge Analytica бе създадена през 2013 година, като първоначалният ѝ фокус бяха изборите в САЩ. Тя бе основана благодарение на 15 милиона долара от милиардера Робърт Мърсър, който спонсорира и републиканците в САЩ. Стив Банън, доскорошен съветник на Тръмп в Белия дом, бе вицепрезидент на компанията.

Един от въпросите, все още останали без отговор, е дали Русия е използвала данните от Cambridge Analytica за кампанията си срещу Хилъри Клинтън.

Facebook се похвали със силни резултати въпреки скандала

Facebook се похвали със силни резултати въпреки скандала

Зукърбърг обещава да се погрижи за безопасността на потребителите