Когато става въпрос за макроикономически рискове за бизнеса, търговската война, започната от американския президент Доналд Тръмп, определено е на дневен ред в момента. Митата, наложени върху вноса на определени стоки от Китай, Европейския съюз и Канада, определено са нещо, което сериозно притеснява големите международни корпорации.
Заради това експертите от UBS са се опитали да открият участниците в кои точно индустрии са най-притеснени от ефекта на търговската война. За целта те са използвали един метод, наречен "transcriptlytics".
Идеята е, че те анализират хиляди предупредителни изявления от компании по цял свят, публикувани през последните 5 години. В обобщение от швейцарската банка посочват, че са събрали огромен текст от над 450 милиона думи.
Изследването на UBS показва, че очаквано думи и фрази, като "търговия", "мита" и "търговска война", са били употребявани значително по-често през последната година в сравнение с която и да е друга от 2010 година насам.
"На глобално ниво би било логично да очакваме, че честотата на употреба на "търговска война" се е покачила през последния период в сравнение с изминалите 6 години", коментират от екипа на банката, цитирани от Business Insider.
Все пак обаче изследването показва, че компаниите от дадени индустрии използват доста повече такава реторика в сравнение с други. "Това, разбира се, не е задължително свързано с очакванията за ефекта на търговската война върху тях", посочват експертите.
"Има редица сектори, включително технологичния, където честотата на използване е нараснала и такива, при които тя е учудващо ниска", се посочва в документа.
При секторите, които вече са усетили негативния ефект на новите мита, като автомобилния, честотата обаче е очаквано висока. Това не е случайно,като действията на САЩ бяха причина за спад в акциите на много от производителите в индустрията.
След компаниите от автомобилния сектор най-притеснени от тарифите на Белия дом са тези от технологичната сфера, минната индустрия, производството на храни, телекомите и медиите.