Държавният орган за контрол над гражданската авиация във Великобритания е започнал разследване по подозрения, че авиокомпаниите нарочно разделят групи пътници, за да ги накара да си платят допълнително, ако искат да са заедно, предава BBC.
Обществената медия припомня, че е получавала множество сигнали за такава практика. Самите авиолинии използват компютърни алгоритми. Говорител на Ryanair отрече обвиненията и заяви, че "Нашата политика е много ясна".
Проучването на държавния орган е сред над 4 000 пътници, които са пътували като част от групи със самолети на 10 авиолинии през последната година. Данните посочват, че на над половината от респондентите им е било заявено, че ще трябва да платят повече, ако искат да седят заедно. Отново почти половината смятат, че авиолинията автоматично ще подбере близки места. От групата респонденти, които са платили, за да си изберат места, 60% казват, че са го направили, защото авиолинията иначе ще раздели групата.
BBC разказва историята на Натали Уилямс, която два пъти годишно води децата си да видят своите баба и дядо в Португалия. Връщайки се във Великобритания след Великденските празници през 2017 г., тя се е чекирала онлайн и открила, че четиричленното семейство е било разделено.
"Това означава, че едно двугодишно и едно петгодишно дете пътуват сами. Ние сме далеч от тях. Не мисля, че това е приемливо", казва тя. В крайна сметка други пътници са се съгласили да си разменят местата, за да може родителите да са със своите деца. Уилямс е пътувала с TAP Air Portugal.
Андрю Хейнс, директор на административния орган, казва, че практиката на авиолиниите е най-малкото "объркваща", а изследването показва, че някои пътници са плащали, за да седят заедно, въпреки че не е имало нужда. Той обеща, че когато излязат крайните резултати от проучването, ако има нужда, ще бъдат предприети мерки.