Над 40% от застрахователите гледат на Google като на потенциална заплаха заради силния бранд на интернет гиганта и способността му да използва потребителските данни, сочи доклад, цитиран от Reutеrs.

Младите потребители на мобилни устройства могат да заобиколят традиционните застрахователи за сметка на „нови, по-пъргави” конкуренти, твърди консултантската компания Capgemini в годишния си световен доклад за застраховането.

Google побеждава имена като Amazon и Wal-Mart като най-голямата нова заплаха, показват резултатите от интервюта, проведени сред повече от 150 застрахователни мениджъри.

Застрахователите се стремят да използват технологии, за да получават повече информация за клиентите си и потенциално да им предлагат по-евтина застраховка. Това вече се случи в автомобилното застраховане с телематиката – употребата на черна кутия в колите, за да се види колко безопасно шофират потребителите.

Една от следващите области за застрахователите е свързаният дом, оборудван с технологии, които ви позволяват например да изключите печката си от разстояние, ако е била оставена включена. Така потенциално ще бъде избегнат пожар.

Американският технологичен гигант Google притежава производителя на продукти за свързани домове Nest, който може да действа като трамплин за осигуряване на застраховка.

„За да издържат на предстоящата конкуренция, застрахователите трябва да създадат собствени марки, да се научат да се възползват от потребителските данни в реално време и да разработят гъвкави модели на работа”, препоръчва Capgemini.

Някои специалисти в сферата на застрахователната дейност обаче се съмняват, че технологичните компании ще навлязат в силно регулирания застрахователен бизнес директно. Те смятат, че е по-вероятно да се създадат партньорства със застрахователите, което е възможно да даде предимство на тези фирми.

В САЩ например застрахователната компания Liberty Mutual вече обедини сили с Nest, за да предлага отстъпки за потребители на производителя на продукти за свързаност.

Цялата застрахователна индустрия трябва да подобри услугите си, ако ще се старае да е начело на бизнеса сред по-младите потребители. Едва 34% от хората под 35-годишна възраст отчитат положителен опит със застрахователите си в сравнение с 55 на сто при клиентите над 35 години, сочи анкета на Capgemini, проведена сред повече от 15 000 потребители в 30 държави.