Федералният съд за банкрутите в Ню Йорк одобри продажбата на по-голямата част от активите на Chrysler на група водена от италианския производител на автомобили Fiat, което прави по-близко излизането на американската компания от процедурата за защита от кредиторите, според Washington Post.
Съдията Артур Гонзалес заяви в решението си, обявено късно в неделя, че бързата продажба, която е в основата на плана за преструктуриране на автомобилния производител, подкрепен от президента Брак Обама, цели да запази стойността на Chrysler и да осигури по-добра възвращаемост на заинтересованите страни, спрямо евентуално ликвидиране и разпродажба на активите.
"Всяко реално закъснение би довело до значителни разходи в няколко области, включително и сумите, необходими за възобновяване на операциите, загуба на квалифицираните работници, загуба на доставчиците и търговците, които биха могли да бъдат принудени да излязат от бизнеса, докато трае процедурата и ерозията на доверието на потребителите", счита Гонзалес.
В резултат на това, предложената продажбата трябва да бъде одобрена, за да се запази стойността на Chrysler и каквото е в крайна сметка е останало за акционерите му, според съдията.
За Chrysler продажбата на част от активите на групата инвеститори начело с Fiat, включваща профсъюза на Обединените авто работници (UAW), канадското и американското правителства, е единственият начин да се избегне разпродажбата парче по парче. Ако сделката не бъде завършена да 15 юни италианският производител на автомобили може да оттегли офертата си.
Но група от базирани в Индиана държавни пенсионни фондове заплашиха да обжалват решението в окръжен съд, ако Гонзалес одобри продажба.
Фондовете, които притежават $42.5 милиона от обезпечения дълг на Chrysler за $6.9 млрд., агресивно възразяват срещу продажбата, казвайки, че тя не дава достатъчно голяма възвращаемост за дълговите титуляри на обезпечени облигации, за сметка на необезпечените заинтересовани страни, като синдиката на Обединените авто работници.
Като съсобственик в Chrysler правителството подкрепи плана за преструктуриране. Според него UAW ще получи 55% дял в новата компания, Fiat ще получи 20% дял, който може да нарасне до 35%. Останалите 10% от компанията ще бъдат собственост на американските и канадските власти.
Преди да подаде заявление за банкрут по глава 11 Chrysler спечели съгласието на по-голямата част от обезпечени кредитори, с обещанието да им изплати $2 милиарда в брой или 29 цента за долар от дължимата сума, като отказът на част от собствениците на дълга да приемат сделката беше една от причините за банкрута на компанията.
Освен базираните в Индиана фондове и група от над 300 дилъри на Chrysler, заплашени да изгубят франчайз споразуменията си при преструктурирането на компанията също се противопоставиха на продажбата.