Нова жалба до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) саботира обществената поръчка, обявена от Агенция "Пътна инфраструктура" за въвеждането на тол системата. Това стана ясно от думите на министъра на регионалното развитие и благоустройството в оставка Лиляна Павлова в сутрешния блок на БНТ.
Павлова бе категорична, че е необходимо държавата да си потърси правата и по друг начин, защото това, което правели някои фирми с непрекъснато подаване на жалби, било "злоупотреба с право".
Павлова заяви, че е уведомила за тази нова жалба избрания за президент Румен Радев. "Проведохме един добър диалог. Надявам се успях да обясня всички причини и всички наши мотиви. Президентът Радев ми благодари за информацията", посочи Павлова.
Според нея досега да сме имали въпросната система, ако не са били опитите на определени фирми постоянно да сезират КЗК и да подават жалби срещу обществената поръчка, която всъщност е отворена от девет месеца.
"Обществената поръчка е повече от девет месеца факт, но има много сериозни опити и тенденции да бъде забавена, отменена, спряна. Най-лесният, който намериха няколко фирми, е с поредица от обжалвания и искания за спиране. Един от жалбоподателите беше фирма фантом със собственик санитар от Пирогов. Това са опити да бъде саботирана системата", обясни Павлова.
Министърът отсече, че поръчката е от девет месеца, не са променени условията на търга, а АПИ просто я е преобявила. "Това, което говорих с избрания за президент г-н Радев, е именно това, да му разкажа историята назад във времето, каква е причината, какво правим със системата, мъките, които имаме с поръчката и нейното спиране и че всъщност това не е нова процедура. Ние напълно спазваме това, което и премиерът Борисов разпореди - никакви обществени нови поръчки да не се пускат след 21-ви декември. Ние не пускаме, това е същата старата поръчка при същите условия", уточни Лиляна Павлова.
Въвеждането на тол системата предвижда увеличение на таксата, заплащана от тежкотоварните автомобили. България е единствената държава, в която тежкотоварните автомобили минават за 10 евро, докато за същото разстояние в друга държава се плаща 70-80 евро.
projekt
на 06.01.2017 в 13:58:43 #2лилето май е прекалила със солариума..... а иначе за ТОЛ системата едно не ми е ясно. при условие че има толкова ДАИ и КАТ по пътищата как не могат да се оправят с винетките. България не е част от Шенген и като такава проверява на границата на вход и на изход. щом на излизане някой е карал без винетка сложи му 200 евро глоба и тогава да излиза. докато не си плати глобата ще стои на границата и готово. за какво са тия 200 милиона. за какво са патрулите на ДАИ. нали спират камиони или те ги спират но си взимат рушвета и пак ги пускат. поредните пари изхарчени от държавата за глупости.
шемет
на 05.01.2017 в 13:15:15 #1Бравос на Лилето!! Как ги чатка само тия работи...!!! А кой подготви процедура за 200 млн. без да предвиди какво ще се случи?! Да са чували на Лилето корифеите за двустепенна процедура?! Защо не си направихте първо късата листа чрез писма за интереси, че да се отсеят лавандулите?! Не са криви тези които се жалват, а тези които не са изпипали процедурата. И за Бога, стига с тези глупости за чуждия камион, който минавал през България за 10 евро! Ако започнат да минават за 80 евро и нашите камиони ще плащат по толкова!!! Транзита през България е под 10 % от общия трафик, или казано по-просто постъпленията от таксите ще са 10% от чужденци и 90% от нас. Честито!!