
От друга страна, авиационната индустрия в САЩ, която съкращава работни места, докато намалява заплатите, увеличава цените и въвежда такси за доскоро безплатни услуги като храна и проверка на багаж, намалява популярността си в годишната анкета на Harris Interactive Reputation Quotient.
Заради прекрасното си отношение към работниците Google взе първото място от Microsoft, които пък заеха 10-а позиция в анкетата.
"Рейтингите се фокусират върху това как фирмите третират служителите си и тяхната среда на работа," според Робърт Фронк, старши вицепрезидент в Харис, "Компаниите получават огромен кредит за социална отговорност, която е свързана с тяхната визия и мениджмънт."
Най-известния девиз на Google е „не бъди лош", докато авиационните компании оставят впечатление, че третират зле и обществото и служителите си.
Броят на анкетираните, които дават положителен рейтинг на фирмите е паднал до 26%, спрямо 31% през миналата година, като резкият спад е при всичките 11 индустриални сектора обхванати от проучването.
Анкетата за оценка на репутацията на най-големите 60 американски компании и корпоративна Америка като цяло, е проведена на две вълни.
Харис е избрала 60-те компании през юли и август, като е поискала от 7105 американци да посочат имената на две корпорации, които се открояват в техните умове като фирми с много положителна или с много отрицателна репутация.
След това през февруари и март, се е обърнала към 20477 респонденти, които са класирали 60-те компании по 20 признака, включително и емоционално отношение, качеството на техните продукти и социалната им отговорност.
По-голямата част от компаниите са в технологичния сектор или такива, които предлагат потребителски стоки и услуги, като първите са били посочвани по-често от мъжете, а вторите от жените.
В класацията второ място заема Johnson & Johnson, следвана от производителя на компютърни процесори Intel, компаниите за хранителни продукти General Mills и Kraft Foods, инвестиционната и застрахователна компания на Уорън Бъфет, Berkshire Hathaway, 3M, безалкохолният гигант Coca-Cola и японският производител на автомобили Honda Motor, заема 9-та позиция.
Компаниите във финансовия сектор са слабо представени в класацията, като Wells Fargo & Co, State Farm Insurance, Allstate и Bank of America са останалите четири представители в сектора освен фирмата на Бъфет.
„Инвестиционните банки никога не са били приоритетни в мисленето на мнозинството от хората", според Фронк.
Репутацията е важна във всички сектори, като анкетираните заявяват, че предпочитат да купуват, ползват услугите или да инвестират в компании с по-добър имидж.
Петте фирми с най-лоша репутация според анкетата са Halliburton, венецуелската нефтодобивна компания Citgo, Northwest Airlines, петролния гигант Exxon Mobil и водещият американски кабелен оператор Comcast.
Според проучването 51% от анкетираните смятат, че имиджът на корпоративна Америка се влошава, докато 11% вярват, че се подобрява.