Google осигурява най-добрите условия за работа в света - от предоставяне на удобни места за кратка дрямка и бърза почивка през деня, до това да позволи на инженерите да отделят 20% от работното си време за странични проекти, които могат вдъхновят искрата на нови идеи - всичко това дава на Интернет лидера най-добрата репутация в корпоративна Америка, според проучване, публикувано днес и цитирано от Reuters.

От друга страна, авиационната индустрия в САЩ, която съкращава работни места, докато намалява заплатите, увеличава цените и въвежда такси за доскоро безплатни услуги като храна и проверка на багаж, намалява популярността си в годишната анкета на Harris Interactive Reputation Quotient.

Заради прекрасното си отношение към работниците Google взе първото място от Microsoft, които пък заеха 10-а позиция в анкетата.

"Рейтингите се фокусират върху това как фирмите третират служителите си и тяхната среда на работа," според Робърт Фронк, старши вицепрезидент в Харис, "Компаниите получават огромен кредит за социална отговорност, която е свързана с тяхната визия и мениджмънт."

Най-известния девиз на Google е „не бъди лош", докато авиационните компании оставят впечатление, че третират зле и обществото и служителите си.

Броят на анкетираните, които дават положителен рейтинг на фирмите е паднал до 26%, спрямо 31% през миналата година, като резкият спад е при всичките 11 индустриални сектора обхванати от проучването.

Анкетата за оценка на репутацията на най-големите 60 американски компании и корпоративна Америка като цяло, е проведена на две вълни.

Харис е избрала 60-те компании през юли и август, като е поискала от 7105 американци да посочат имената на две корпорации, които се открояват в техните умове като фирми с много положителна или с много отрицателна репутация.

След това през февруари и март, се е обърнала към 20477 респонденти, които са класирали 60-те компании по 20 признака, включително и емоционално отношение, качеството на техните продукти и социалната им отговорност.

По-голямата част от компаниите са в технологичния сектор или такива, които предлагат потребителски стоки и услуги, като първите са били посочвани по-често от мъжете, а вторите от жените.

В класацията второ място заема Johnson & Johnson, следвана от производителя на компютърни процесори Intel, компаниите за хранителни продукти General Mills и Kraft Foods, инвестиционната и застрахователна компания на Уорън Бъфет, Berkshire Hathaway, 3M, безалкохолният гигант Coca-Cola и японският производител на автомобили Honda Motor, заема 9-та позиция.

Компаниите във финансовия сектор са слабо представени в класацията, като Wells Fargo & Co, State Farm Insurance, Allstate и Bank of America са останалите четири представители в сектора освен фирмата на Бъфет.

„Инвестиционните банки никога не са били приоритетни в мисленето на мнозинството от хората", според Фронк.

Репутацията е важна във всички сектори, като анкетираните заявяват, че предпочитат да купуват, ползват услугите или да инвестират в компании с по-добър имидж.

Петте фирми с най-лоша репутация според анкетата са Halliburton, венецуелската нефтодобивна компания Citgo, Northwest Airlines, петролния гигант Exxon Mobil и водещият американски кабелен оператор Comcast.

Според проучването 51% от анкетираните смятат, че имиджът на корпоративна Америка се влошава, докато 11% вярват, че се подобрява.