Обикновено Германия се счита за еталон в качеството на строителството и производството. Много от нещата, които произвежда, са всепризнати по целия свят. Следният пример обаче е за точно обратното. Летище Берлин-Бранденбург показва, че дори и стриктните германци могат да сбъркат.
През есента на 2011 г. инспектори решили да отидат на място, за да видят как изглежда новопостроеното летище Berlin Brandenburg International Willy Brandt Airport и да започнат продължителни проверки на терминала, струващ 600 млн. евро, разказва Bloomberg.
Когато била направена симулация на пожар, установили, че системата е повредена. Някои аларми дори не успели да се активират, а други показвали пожар в неправилната част на терминала.
Райнер Шварц - изпълнителен директор на компанията Flughafen Berlin Brandenburg, властите в Бранденбург и правителството омаловажили случая. През март 2012 г. била въведена временна мярка на проблема, така че летището да отвори навреме - 800 нископлатени служители, въоръжени с мобилни телефони, ще заемат позиции из терминала. Ако някой надуши дим или види пожар, ще съобщи на пожарната в летището и ще пренасочи пътниците към изходите. Мрежата в региона обаче била изключително ненадеждна.
Шварц имал и друга интересна идея - летището да прилича на луксозен мол като тези в Дубай. За да се печелят повече пари, той искал да се постави второ ниво, пълно с магазини, бутици и кътове за хранене. Освен това, той препирал служителите, за да бъде свършено всичко в срок, явно без да се интересува особено от качеството.
Експертът Лодж от град Любен обаче имал съмнения. На 7 май - по-малко от 4 седмици преди планираното откриване на летището, той се срещнал с Шварц. След като разбрал за идеята армия от хора да наглежда за пожар, той отказал лиценз за летището. Станало ясно, че летището няма да отвори в предвиждания срок.
Месеци преди планираното откриване през юни 2012 г., терминалът бил пълна каша. Небрежни работници разбивали стъкла, които били поставяни от други компании. Тежко оборудване се търкаляло по пода, одрасквайки скъпи плочки.
В края на краищата броят на дефектите, които били открити, бил 150 000, от които 85 000 изключително сериозни.
Двама директори на летището (включително Шварц), трима технологични директори, архитектите и още много хора са били уволнени или принудени да напуснат.
През февруари 2015 г. бордът на летището назначил Карстен Мюленфелд - бивш инженерен директор в Rolls-Royce Germany. Бил нает и бивш мениджър на Siemens като технически директор. Един от първите им ходове бил да преинсталират километрите кабели. След това се заели с противопожарната система.
Според борда на директорите, строителството трябва да бъде завършено до средата на 2016 г., след което започват серия тестове от експерти. Ако всичко върви по план, летището трябва да заработи през 2017 г.
Ангела Меркел и съюзниците й тормозят гърците заради тяхната разточителност, а в същото време разходите на летището, които се поемат от данъкоплатците, са се утроили до 5.4 милиарда евро. Правителството плаща 16 милиона евро на месец, за да предпази огромното съоръжение от разпадане.
Deleter
на 26.07.2015 в 14:58:54 #2Някой да е казвал, че германците са перфектни във всичко? Като навсякъде по света и там има нехайство, корупция, политически интриги и т. н. Разликата е в манталитета и начина, по който хората там се справят с тези проблеми. И го правят успешно. За разлика от Гърция.
shtirlitz77
на 25.07.2015 в 10:09:50 #1разликата е, че парите са си техни, а дори с дефекти са се намерили хора които първо да ги открият, второ да ги признаят и трето да ги оправят